صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 14
کد خبر: ۱۵۹۰۸۵

هشدار واشنگتن در خصوص هرگونه کمک نظامی به روسیه

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد واشنگتن افراد و شرکت‌هایی را که به روسیه کمک نظامی کرده‌اند، تحریم می‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر خزانه داری آمریکا گفت کشورش تحریم‌های جدیدی را ضد یک شبکه فراملی متشکل از افراد و شرکت‌هایی که در تلاشند برای تهیه فناوری‌های نظامی به روسیه کمک کنند، اِعمال خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جانت یلن در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بالی به خبرنگاران گفت این تحریم‌ها ۱۴ فرد و ۲۸ نهاد، از جمله تسهیل‌گران مالی را هدف قرار خواهد داد، اما وی از ارائه جزئیات در این خصوص که این افراد اهل کدام کشورند و این نهاد‌ها در چه کشور‌هایی واقع شده اند، خودداری کرد.

 

یلن در گفتگو با خبرنگاران افزود: این بخشی از تلاش گسترده‌تر ما برای مقابله با برنامه‌های جنگی روسیه و جلوگیری از دسترسی این کشور به تجهیزات مورد نیاز از طریق اعمال تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی است. او از ارائه اطلاعات بیشتر در این خصوص که این تحریم‌ها چه فناوری‌هایی را هدف قرار خواهد داد، خودداری کرد.

 

وزارت خزانه داری آمریکا شرکت‌های بزرگ صنایع نظامی روسیه را تحریم کرده و وزارت بازرگانی نیز صادرات قطعات ساخت آمریکا و فناوری‌های آمریکایی را که در برخی از سخت افزار‌های نظامی روسیه استفاده می‌شوند، متوقف کرده است. به گفته یلن، این تحریم‌ها پیش از این نیز بر میدان نبرد اوکراین تأثیر گذاشته است.

 

پیشتر، سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه بر پایه ادعا‌های اثبات نشده درباره استفاده روسیه از پهپاد‌های ایران در اوکراین نامه‌ای به سازمان ملل ارسال کرده و خواستار تحقیقات درباره ارتباط این موضوع با نقض قطعنامه شورای امنیت، شدند.

 

تروئیکای اروپایی در حالی خواستار تحقیقات درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شده است که اخیرا ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا اعلام کرد اعضای این اتحادیه بر سر اقدامات جدید علیه ایران به دلیل آنچه تامین پهپاد برای روسیه می‌خوانند، موافقت کردند.

 

یلن همچنین گفت آمریکا با کمک‌های مالی و اقتصادی خود، به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد. دولت بایدن درخواست ۴/۵ میلیارد دلار کمک غیرنظامی اضافی به اوکراین را مطرح کرده است و به گفته یلن، پس از تأیید کنگره، خزانه داری فوراً روند تحویل آن را به اوکراین آغاز خواهد کرد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: