صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 15
کد خبر: ۱۵۹۳۰۹

گفت‌وگوی نخست وزیر انگلیس و محمدبن‌سلمان با محوریت ایران

ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و محمد بن‌ سلمان، ولیعهد عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) در حاشیه اجلاس گروه بیست که در جزیره بالی اندونزی جریان دارد دیدار و درباره ایران گفتگو کردند.

به گزارش راهبرد معاصر دفتر نخست‌وزیری انگلیس از گفتگوی ریشی سوناک با ولیعهد عربستان درخصوص ایران خبر داد.
براساس بیانیه‌ی دفتر نخست وزیر انگلیس این دو مقام انگلیسی و سعودی درباره آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه» می‌نامند، ابراز نگرانی کردند.

این درحالی است که به تازگی امیر موسوی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و روابط بین‌الملل در تهران فاش کرد یک محموله ارسالی عربستان برای حمایت از اغتشاشات در ایران بدست نیروهای امنیتی کشورمان افتاده است.

موسوی تأکید کرد، سعودی‌ها پول زیاد و تجهیزات اطلاعاتی به داخل ایران فرستادند و احتمالا قصد داشتند به سیستان و بلوچستان و کردستان ایران ارسال کنند، اما همه این پول‌ها و تجهیزات مثل تجهیزات شنود به دست نیرو‌های امنیتی ایران افتاد. آن‌ها فکر می‌کردند کسی که این‌ها را تحویل می‌گیرد از مخالفان ایران است، اما همه این‌ها به دست نیرو‌های اطلاعاتی ایران افتاد.

از سویی دیگر سوناک که به تازگی به نخست‌وزیری انگلیس رسیده است به محض رسیدن به این منصب شروع به لفاظی علیه کشورمان کرده و با دخالت در امور داخلی ایران تحریم‌های ضد مردم کشورمان اعمال کرد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: