صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۱۶ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 15
کد خبر: ۱۵۹۳۳۹

شولتز: بهبود اقتصاد جهان در گرو پایان جنگ اوکراین است

صدراعظم آلمان در نشست گروه ۲۰ اعلام کرد مؤثرترین راه برای بهبود اوضاع اقتصادی کنونی در جهان این است که جنگ اوکراین به پایان برسد.

به گزارش راهبرد معاصر «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان در جلسه امنیت غذایی و انرژی در نشست گروه ۲۰ گفت: «من می‌خواهم یک بار دیگر خیلی واضح بگویم که مؤثرترین راه برای بهبود اقتصاد جهانی پایان دادن به جنگ روسیه در اوکراین است.»

به گزارش رویترز، شولتز همچنین تاکید کرد که به گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای یافتن راه‌حل‌هایی برای پایان دادن به جنگ اوکراین ادامه خواهد داد.

نشست گروه ۲۰ در شهر «بالی» اندونزی که امروز آغاز شده، اولین نشست سران این گروه از زمان آغاز جنگ اوکراین است. در حال حاضر، تأثیرات جنگ اوکراین مثل تورم، امنیت انرژی، امنیت غذایی و مواردی از این دست، بر نشست سایه انداخته است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این نشست حضور ندارد و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور در راس هیئت روسی به اندونزی سفر کرده است. وی ساعاتی پیش در این نشست اظهار داشت به رؤسای‌جمهور آلمان، فرانسه و دیگر طرف‌ها اعلام کرده که پایان جنگ به «موضع طرف غربی» بستگی دارد. وی تأکید کرد: «ما مخالف مذاکره نیستیم، بلکه کی‌یف است که با مذاکره مخالفت می‌کند.»

در همین حال «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین که در این نشست حضور پیدا کرده صبح امروز گفت: «جهان باید قاطعانه با تلاش برای سیاسی کردن مسائل غذا و انرژی یا استفاده از آن‌ها به عنوان ابزار و سلاح مخالفت کند.» وی علت اصلی بحران کنونی را «اختلال در زنجیره تأمین مواد غذایی و همکاری بین‌المللی» دانست.

گفتنی است گروه ۲۰ شامل کشور‌هایی از برزیل گرفته تا هند، عربستان سعودی و آلمان است و بیش از ۸۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان، ۷۵ درصد تجارت بین‌المللی و ۶۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: