صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۸:۰۲
  • پنجشنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۱
  • Thursday 24 November 2022
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 16
کد خبر: ۱۵۹۴۸۵

گروسی: آژانس آماده همکاری با ایران درباره موضوعات باقیمانده پادمانی است

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت آژانس آماده همکاری با ایران درباره سایر موضوعات پادمانی است .

به گزارش راهبرد معاصر، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) ۱۶ نوامبر/۲۵ آبان ماه در توییتی با اشاره به نشست شورای حکام آژانس که در مقر این سازمان در وین در حال برگزاری است، اعلام کرد: «در نشست امروز شورای حکام این نهاد آمادگی آژانس را برای همکاری با ایران درباره موضوعات باقیمانده پادمانی تکرار کردم».

 

وی افزود: امیدوارم نشست فنی برنامه‌ریزی شده با ایران برگزار شود، اما می‌خواهم تاکید کنم که هدف این نشست باید شفاف‌سازی و حل موثر این موضوعات (باقیمانده پادمانی) باشد.

 

پیش از این میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی اعلام کرده بود که اوکراین، ایران و (توافق) آکوس از جمله موضوعاتی است که این نشست به آن خواهد پرداخت.

 

هفته گذشته در پی توافق محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس هیأتی فنی از ایران به وین سفر و گفت‌وگوهایی را با آژانس انجام داد. در همین خصوص ناصر کنعانی روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه اعلام کرد: ارتباط مستقیم و غیرمستقیم ایران و مشخصا سازمان انرژی اتمی ایران با مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دارد. هیأتی از جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته به وین سفر کرد و با مقامات آژانس گفت‌وگو و تبادل نظر داشت. جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌های سازنده خودش در ارتباط با آژانس به منظور حل و فصل سؤالات و ابهامات پادمانی ادامه می‌دهد و در همین چارچوب گفت‌وگوها با آژانس صورت گرفته و ادامه دارد و طرفین برای برداشتن گام‌های بعدی توافقاتی را انجام داده‌اند.

 

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: توافق صورت گرفته هیأتی از آژانس به جمهوی اسلامی ایران سفر کند و گفت‌وگوها و مذاکرات را با هم ادامه دهند. چون بخشی از مسائل مرتبط با آژانس به موضوعات مذاکرات رفع تحریم‌ ارتباط دارد، متاسفانه کما فی السابق برخی طرف‌هایی هستند که تلاش می‌کنند بر روند مذاکرات فنی ایران با آژانس تاثیرات منفی بگذارند و روند مذاکرات را مخدوش کنند. این رفتار غیرسازنده، جدید نیست و قبلا هم شاهد چنین رفتارهایی بودیم.

 

البته محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در جمع خبرنگاران درباره سفر هیأتی از آژانس اعلام کرد که فعلا سفری از آژانس در دستورکار نیست./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: