صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 23
کد خبر: ۱۶۰۵۲۷

اعتراض کره‌شمالی به معیارهای دوگانه سازمان ملل

پیونگ یانگ سازمان ملل متحد را متهم به اتخاذ معیارهای دوگانه کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، کره شمالی، سازمان ملل را به اتخاذ معیار‌های دوگانه درباره موضوع گسترش تسلیحات متهم کرد. بعد از آن که شورای امنیت سازمان ملل، نشستی را درباره آزمایش موشکی اخیر کره شمالی برگزار کرد پیونگ یانگ، این نشست را یک اقدام به شدت تحریک آمیز سیاسی توصیف کرد.

 

بر این اساس، کره شمالی همچنین تاکید کرد در برابر هر کشوری که حقوق این کشور را بعنوان کشوری مستقل نقض بکند واکنشی تند نشان خواهد داد. آمریکا و همپیمانان آن در نشستی کره شمالی را به آزمایش موشک قاره پیما یا بالستیک متهم کردند. موشک اخیر کره شمالی به ۲۰۰ کیلومتری سواحل ژاپن برخورد کرد.

 

در نشست شورای امنیت سازمان ملل، آزمایش اخیر موشکی کره شمالی تهدیدی صریح ضد صلح و ثبات جهانی توصیف شد. البته شورای امنیت سازمان ملل به علت مخالفت چین و روسیه نتوانست قطعنامه‌ای را ضد کره شمالی صادر بکند. کره شمالی در ماه‌های اخیر در واکنش به مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی یک موشک بالستیک آزمایش کرد.

 

ما پیش از این با فرانک اسمیت خبرنگار پرس تی وی در سئول درباره این موضوع گفتگو کردیم. وی گفت کره شمالی در واکنش به مانور‌های موشکی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره دست به آزمایش‌های موشکی می‌زند.

 

فرانک اسمیت گفت: ما نباید از اقدام کره شمالی که به این شیوه واکنش نشان می‌دهد متعجب بشویم. خواهر رهبر کره شمالی از شورای امنیت سازمان ملل به علت استاندارد‌های دوگانه آن و محکوم کردن کره شمالی به علت آزمایش اخیر موشک بالستیک انتقاد کرد.

 

آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را در سال جاری باید با تغییرات سیاسی در کره جنوبی مرتبط دانست، زیرا رئیس جمهور جدید کره جنوبی قول داده است روابط با آمریکا را تقویت بکند. وی همچنین برگزاری مانور‌های مشترک گسترده با آمریکا را از سرگرفته است. بزرگ‌ترین مانور زمینی مشترک کره جنوبی و آمریکا در ۵ سال اخیر در تابستان اخیر اجرا شد. همچنین بزرگترین مانور مشترک هوایی آمریکا و کره جنوبی هم تقریبا چند هفته قبل به پایان رسید.

 

با توجه به همه این تحولات و حضور بیش از ۲۰ هزار نظامی آمریکا در منطقه، آزمایش‌های موشکی کره شمالی و توسعه قدرت بازدارندگی هسته‌ای آن قابل درک است./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: