صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 03
کد خبر: ۱۶۱۹۳۹

امضای قرارداد نفتی آمریکا و ونزوئلا

شرکت آمریکایی شِورون قرارداد‌هایی با ونزوئلا برای از سرگیری تولید نفت در این کشور امضا کرد.

به گزارش راهبرد معاصر، ونزوئلا با حضور «طارق العیسمی» وزیر انرژی این کشور، قرارداد‌های مهمی با شرکت نفت شِورون آمریکا امضا کرد تا تولید نفت در ونزوئلا را از سر بگیرد. امضای این قرارداد‌ها در پی آن صورت گرفت که وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم‌های اعمال شده علیه ونزوئلا را کاهش داد و به شرکت شِورون اجازه داد تولید نفت در این کشور را از سر بگیرد.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، شِورون در چهار میدان نفتی در ونزوئلا مشارکت داشت که در پی تحریم‌های آمریکا، تولید روزانه خودش را از ۱۶۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۸ به ۵۰ هزار بشکه در روز کاهش داده بود.

 

وزیر انرژی ونزوئلا در مراسم امضای این قرارداد‌ها گفت: «قرارداد‌های مهمی برای ادامه تولید و فعالیت شرکت آمریکایی شِورون امضا کردیم. این شرکت، صدمین سال حضور خودش در تولید نفت در ونزوئلا را در ماه آوریل آینده جشن خواهد گرفت. این امکانات، بخشی از نتیجه تلاش دسته جمعی است که امروز محقق کردیم. همچنان در بعضی موارد، موضع‌گیری‌های غیرمنطقی همچنان ادامه دارد، اما واقعیت‌ها نشان داد که ما در مسیر درست این شرکت برای ادامه فعالیت قانونی آن در توسعه میدان‌های نفتی در ونزوئلا، قرار داریم.»/ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: