صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 04
کد خبر: ۱۶۲۲۳۷

تاثیر افزایش قیمت انرژی بر بیمارستان‌ها در آلمان

بحران انرژی در آلمان باعث شد بیمارستان‌های این کشور تحت فشار فزاینده افزایش هزینه‌ها قرار بگیرند.

بیمارستان‌های آلمان با افزایش قیمت گاز و تورم در کشمکش هستند. کمبود و گرانی انرژی بار مالی بسیاری را بر بیمارستان‌ها تحمیل کرده است. بنابر اعلام فدراسیون بیمارستان‌های آلمان، هر بیمارستان سالانه باید ۶ میلیون یورو هزینه اضافی برق و گاز بپردازد.

عایق بندی ضعیف دیوار‌های بیمارستان ها، به گاز بیشتری برای گرمایش در فصل‌های سرد سال نیاز دارد. همچنین مبلغ قرارداد جدید با شرکت‌های گاز به چندین برابر رسیده است. کمک‌های دولت نیز بخش کوچکی از افزایش هزینه‌های گاز بیمارستان‌ها را جبران می‌کند.

بیش از ۹۰ درصد بیمارستان‌های آلمان برای گرمایش، گاز طبیعی مصرف می‌کنند و در فصل زمستان ۶۰ درصد آن‌ها کاملا به گاز وابسته هستند.

برای مقابله با تاثیر افزایش شدید قیمت انرژی، برخی بیمارستان‌ها مجبورند از گاز متان به عنوان جایگزین استفاده کنند. اما شرکت گرمایش محلی گفته است که هزینه انرژی جایگزین نیز احتمالاً در سال آینده افزایش خواهد یافت.

گرالد گاس، رئیس هیئت مدیره اتحادیه بیمارستان‌ها در پایان تاکید کرد بیمارستان‌های آلمان تحت فشار فزاینده افزایش هزینه‌ها هستند. بیمارستان‌ها در وضع بغرنجی قرار دارند. بیمارستان‌ها درگیر افزایش هزینه‌ها هستیم که از ابتدای سال میلادی آغاز شده است.

جنگ اوکراین همچنین پیامد‌های سنگینی برای تأمین انرژی در کشور‌های اروپایی داشته است. از ماه فوریه، رقابت برای گاز طبیعی مایع شدیدتر شده و اروپا به طور خاص به مقادیر زیادی برای جایگزینی گاز خط لوله روسیه که تقریباً ۴۰ درصد از واردات این قاره را تشکیل می‌داد، نیاز دارد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: