صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۱۶۳۳۶۹

جان کربی:واشنگتن علاقه‌ای به تشدید جنگ اوکراین ندارد

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن علاقه‌ای به تشدید جنگ اوکراین ندارد و کی‌یف را برای انجام عملیات نظامی در خاک روسیه تشویق نمی‌کند.

به گزارش راهبرد معاصر کربی یکشنبه شب در مصاحبه‌ای با شبکه ای.بی.سی نیوز گفت: از همان ابتدای جنگ درباره خطر تشدید این مناقشه صحبت کردیم. زیرا تشدید این جنگ نه تنها به سود مردم اوکراین نیست بلکه برای منافع ما نیز خوب نیست.

وی افزود: ما اوکراین را به انجام عملیات در داخل روسیه تشویق نکرده و کمکی در این باره نمی‌کنیم. ما تلاش می‌کنیم که آنها بتوانند از سرزمین خود دفاع کرده و زمین‌های از دست رفته را بازپس بگیرند.

کربی درباره گام‌های احتمالی بعدی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: سخت است بدانیم او دقیقا به چه چیزی فکر می‌کند. ما بر اساس اقداماتش درباره او قضاوت می‌کنیم. ما در میدان مردی را می‌بینیم که مصمم است جنگ علیه مردم اوکراین را ادامه دهد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که کشورهای عضو ناتو به طور فزاینده و مستقیم در جنگ اوکراین درگیر شده‌اند و حمایت کنونی آنان از کی‌یف بسیار متنوع‌تر از چند ماه پیش شده که نشانگر سیاست واشنگتن و پیگیری کورکورانه اروپائیان از آن برای گسترش دامنه این درگیری است.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در روزهای گذشته هشدار داد: نگران هستیم که جنگ در اوکراین از کنترل خارج و به جنگی مستقیم میان روسیه و ناتو تبدیل شود./ایرنا

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: