صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۱۶۴۰۹۸

تحرکات پنهانی آمریکا برای تحریم‌های جدید ضد سوریه

رئیس مرکز قومی عربی با اشاره به تحرکات پشت پرده آمریکا برای تشدید اقدامات علیه دمشق، خواستار واکنش عربی و بین المللی در این زمینه شد.

به گزارش راهبرد معاصر، «معن بشور» رئیس مرکز قومی عربی خواستار تحرک عربی و بین المللی گسترده برای لغو تحریم‌ها و اقدامات قهری و غیرقانونی آمریکا علیه سوریه شد.

 

وی اعلام کرد: در شرایطی که حملات اسرائیلی و آمریکایی به اراضی سوریه را شاهد هستیم، در پشت پرده، دولت آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های جدید تحت عنوان قانون مبارزه با مواد مخدر است.

 

معن بشور تاکید کرد: واشنگتن از قانون مبارزه با مواد مخدر به عنوان دستاویزی برای تشدید تنگنا علیه ملت سوریه بهره برداری می‌کند تا مانع از واردات مواد اساسی از جمله دارو به سوریه شود و از حیث تجاری و اقتصادی و پولی، سوریه را تحت محاصره و تحریم قرار دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات یعنی تحریم و محاصره ملت سوریه در ادامه جنگ تمام عیاری است که از بیش از یازده سال علیه سوریه جریان دارد. این نشان دهنده پایداری سوریه و مقابله ملت و ارتش و رهبری سوریه علیه این جنگ واهداف آن است.

 

معن بشور تاکید کرد: هدف از این تحریم و محاصره، انتقام گرفتن از ملت سوریه و در تنگنا دارویی و غذایی و معیشتی قرار دادن آنهاست. این اقدامات پس از ناکامی شیوه‌های فتنه افکنانه، انفجارها و سیاست رعب افکنی انجام می‌شود.

 

وی افزود: این تحریم علیه سوریه و لبنان جنایت ضد بشری است و عاملان آن باید به دادگاه‌های کیفری بین المللی ارجاع شوند، اما در وهله اول تحرک مردمی عربی و بین المللی شاهد کمپین‌های همبستگی با سوریه علیه تحریم در همه کشورهای عربی و دنیا را طلب می‌کند.

 

یادآور می‌شود که سوریه به عنوان یک کشور جنگ‌زده که تاکنون از مشکلات رکود اقتصادی ناشی از دوران جنگ رنج می‌برد و اخیراً با عواقب ناشی از بیماری همه‌گیر کووید 19 دست و پنجه نرم می‌کرد، هم اکنون با شدیدترین و فراگیرترین تهدیدات ایالات متحده مواجهه شده که اوضاع اقتصادی این کشور را به طور روز افزون وخیم‌تر می‌کند. آمریکا علاوه بر تحریم های ظالمانه تحت عنوان قانون تحریم های سزار، نفت و غلات سوریه را غارت می‌کند./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: