صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۱۶۴۱۷۸

مسکو:تحریم ها و سیاست فشار علیه روسیه کارساز نیست

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد: «سران اتحادیه اروپا قادر به اعتراف به این واقعیت نیستند که تحریم ها و سیاست فشار علیه روسیه کارساز نیست».

به گزارش راهبرد معاصر وزارت امور خارجه روسیه بار دیگر بر عدم تاثیرگذاری تحریم ها علیه روسیه تاکید کرد.

وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: «تحریم های جدید اتحادیه اروپا مشکلات اجتماعی و اقتصادی داخل اتحادیه اروپا را تشدید خواهد بخشید».

از سوی دیگر «گئورگی مرادوف» نماینده دائم کریمه در دفتر ریاست‌جمهوری روسیه موضع آمریکا در قبال این شبه‌جزیره را «اعلان جنگ» خواند.

مرادوف به اسپوتنیک گفت بیانه کربی در مورد کریمه اعلان جنگ علیه روسیه است که آمریکا دستور می‌دهد تا با دستان خونین نازی‌ها به راه بیفتد. وی افزود: معتقدم که بدون یادآوری مستقیم به واشنگتن درباره چماق بازدارندگی هسته‌ای که بر فراز سر احمق دیوانگان واشنگتن است، این کار را (متوقف) نخواهد کرد.

جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی ایالات متحده جمعه (۱۶ دسامبر) گفت که واشنگتن حق اوکراین برای برنامه‌ریزی و اجرای عملیات‌های نظامی در کریمه را به رسمیت می‌شناسد زیرا این شبه‌جزیره را سرزمین اوکراینی می‌داند.

کریمه در یک همه‌پرسی که در ماه مارس ۲۰۱۴ برگزار شد و در آن حدود ۹۶ درصد از ساکنان به الحاق به روسیه رای دادند، بخشی از این کشور شد. اوکراین هنوز این شبه‌جزیره را بخشی از خاک خود می‌داند که به صورت غیرقانونی توسط روسیه اشغال شده است. مسکو بارها گفته که تصمیم گرفته شده توسط مردم کریمه مطابق با قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل بوده است./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: