صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۰۴
  • سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱
  • Tuesday 20 December 2022
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 18
کد خبر: ۱۶۴۳۳۷

تایید طرح قتل رئیس ستاد کل ارتش روسیه توسط اوکراین

دستیار ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، طرح این کشور برای به قتل رساندن «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه، را تایید کرد و گفت که قرار بود این اقدام زمانیکه او از خط مقدم اوکراین بازدید می‌کرد انجام شود.

به گزارش راهبرد معاصر مشاور رئیس‌جمهور اوکراین طرحی که نیروهای این کشور برای قتل رئیس ستاد کل ارتش روسیه داشتند را تایید کرد.
روزنامه مشهور روسی زبان نوایا گازتا در وبگاه خود در گزارشی با بیان آنکه «الکسی آرستوویچ» این طرح را تایید کرده است، نوشت این مقام ارشد اوکراین در مصاحبه با یکی از کانال‌های یوتیوب گفت: «بیاید یک راز وحشتناک را افشا کنیم گراسیموف در شهر ایزیوم بود که ما به او شلیک کردیم، این اتفاق افتاد. او در ماه آوریل- مه در ایزیوم، خارکیف بود و نیرو‌های اوکراینی آنجا را محاصره کردند.»

دستیار ارشد زلنسکی در ادامه افزود: «حتی برخی از همراهان او کشته شدند، اما او زودتر از زمان موعود رفت، ما به موقع برای کشتن او دست به کار نشدیم.»

پیشتر از این نشریه نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده بود سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا توانستند اطلاعات بسیاری درباره سفر گراسیموف به خط مقدم اوکراین به دست آورند، اما این اطلاعات را از اوکراینی‌ها مخفی نگاه داشته‌اند.

در بخشی از گزارش این نشریه آمریکایی آمده بود: «به قتل رساندن گراسیموف می‌توانست اوضاع را بسیار بدتر از قبل کند و آمریکایی‌ها با آنکه می‌خواهند به اوکراین کمک کنند، اما تمایلی به جنگ آمریکا و روسیه ندارند. البته در نهایت اوکراینی‌ها از سفر این مقام ارشد روس مطلع شدند و آمریکا هم از آن‌ها خواست تا از این حمله دست بکشند نیرو‌های اوکراین در پاسخ به واشنگتن گفتند که پیام را دیر فرستادند آن‌ها در تدارک حمله هستند. طبق اعلام منابع معتبر چندین فرد روسیه در جریان این حملات کشته شدند، اما گراسیموف در میان آن‌ها نبود.»/باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: