صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۷ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 28
کد خبر: ۱۶۵۷۱۳

حمله مسلحانه به نیروهای پلیس سوریه

وزارت کشور سوریه از حمله مسلحانه به نیروهای پلیس این کشور در حومه شرقی درعا و جان باختن یک نظامی این کشور خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر،‌ وزارت کشور سوریه از جان باختن یک پلیس و زخمی شدن دو پلیس دیگر و قطع ارتباط با مدیر ناحیه «الجیزه» بر اثر حمله افراد مسلح ناشناس و تیراندازی آنها به سوی گشتی پلیس در حومه شرقی درعا خبر داد.

 

وزارت کشور سوریه بیان کرد: افراد مسلح ناشناسی که سوار بر سه خودرو بودند با مسلسل به گشتی پلیس متشکل از مدیر ناحیه الجیزه و سه پلیس در جاده «غصم الجیزه» در حومه شرقی درعا، آتش گشودند. بر اثر این تیراندازی یکی از نیروها به نام «عامر حمیدوش» شهید شد و دو پلیس دیگر زخمی شدند و ارتباط با مدیر ناحیه هم قطع شده است.

 

در این بیانیه آمده است: فورا نیروهای پلیس درعا به محل حادثه شتافتند و مجروحان به بیمارستان منتقل شدند. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد تا اطلاعی از سرنوشت مدیر ناحیه به دست آید و عاملان این حمله شناسایی شوند.

 

گلوله باران شمال سوریه از سوی نیروهای ترکیه
منابع محلی به سانا اعلام کردند که نیروهای ترکیه با توپخانه سنگین حومه منطقه «ابو راسین» را گلوله باران کردند.

 

این منابع بیان کردند: این گلوله باران روی روستای «ام حرمله» متمرکز بود که سبب خسارت دیدن برخی منازل و ایجاد رعب و وحشت میان غیرنظامیان به علت شدت صدای انفجارها شد.

 

«ابو راسین» در حومه شمالی حسکه از دهم ماه جاری بر اثر حملات ترکیه شاهد فرار ساکنانی است که به مناطق امن تر رفتند زیرا حملات توپخانه ترکیه ادامه دارد.

 

گسترش تظاهرات علیه شبه نظامیان قسد
دامنه اعتراضات علیه شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا به حومه جنوبی حسکه گسترش یافته است.منابع محلی به سانا اعلام کردند: تظاهرات از یک هفته قبل در حومه غربی دیرالزور گسترش یافته است و به حومه جنوبی حسکه رسیده است.

 

در این راستا ساکنان روستای «العطاله» دست به اعتراض زده و خواستار خروج شبه نظامیان «قسد» که به اقدامات جنایتکارانه خود ادامه می دهند و همچنین نیروهای اشغالگر آمریکایی از مناطق خود شدند.

 

این منابع تاکید کردند: ساکنان روستای «العطاله» در جنوب حسکه جاده مواصلاتی میان حسکه و منطقه «الشدادی» و اتوبان حسکه به دیرالزور را با آتش زدن لاستیک بستند.

 

منابع مذکور از خشم فزاینده مردمی علیه شبه نظامیان آمریکایی خبر دادند که مجری سیاست‌های واشنگتن هستند.

 

این در حالی است که ساکنان مناطق حومه غیربی دیرالزور مدتی است که دست به اعتراضات علیه شبه نظامیان قسد زده و خواستار خروج این شبه نظامیان و مجازات سرکرده‌های آنها به خاطر ارتکاب جرایم و غارت منابع سوریه و تحویل آنها به اشغالگران آمریکایی هستند.

 

لازم به ذکر است که وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای ضمن حمایت از خیزش مردمی علیه شبه نظامیان قسد و اشغالگران آمریکایی اعلام کرده بود: بیرون راندن نیروهای اشغالگر خارجی از اراضی سوریه باتوجه به ضرباتی که مقاومت مردمی به این نیروها زده است و مخالفتی مستمری که به حضور آنها وجود دارد، دور از دسترس نیست./ تسنیم

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: