صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۱۲ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 02
کد خبر: ۱۶۶۰۳۸
مریم دولابی، فعال سیاسی-رسانه ای لبنان در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

نقش سردار سلیمانی در پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه

مریم دولابی، فعال سیاسی-رسانه ای لبنان با بیان اینکه حاج قاسم با توجه به تجربه بالای نظامی و سیاسی نقش هماهنگ‌کننده را در تشکیل مقاومت اسلامی لبنان داشت، گفت: حاج قاسم همراه با فرماندهان نظامی اشراف کاملی بر عملیات در تمام نقاط داشت و به عبارتی می‌توان گفت، مغز متفکر، راهبر تاکتیکی و فنی عملیات بود؛ علاوه بر اینکه تسلط کاملی بر همه جبهه‌ها داشت.

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ نقش سردار سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس در شکل گیری محور مقاومت بی بدیل است؛ چنان که همیشه و همه جا یکسری ظرفیت‌های ممکن را به کار می گرفت؛ به عنوان نمونه، در منطقه‌ای می تواند آب و خاک حاصلخیز باشد ولی اگر باغبانی نباشد و تخمی کاشته نشود، حتماً بهره‌ای به دست نمی آید. در عرصه میدانی نیز زمینه مساعدی برای مقابله با استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و ابزار دستانشان که جنگ نیابتی به راه انداخته بودند، وجود داشت، ولی فردی نیاز بود که بتواند این ظرفیت‌ها و استعدادها را تجمیع کند، سامان بدهد و هدایت کند که حاج قاسم این نقش را به خوبی ایفا کرد.


حاج قاسم توانست سایر جریان‌های مقاومت همانند حزب الله لبنان و ... در منطقه را به یکدیگر وصل و جبهه مقاومت قوی ایجاد کند که نتیجه اش همان پیروزی ای بود که باعث نابودی رژیم پلید داعش در منطقه شد.

مجاهدان مقاومت می توانند شهادت دهند که حاج قاسم فرمانده میدانی در عین جذبه و اقتدار، مهربان و وفادار به یارانش بود و اگر در لبنان دفاع می کرد، گویی در کشورش بود و اینجا را همچون دفاع از کشور و خاک خود می دانست


مریم دولابی، فعال سیاسی-رسانه ای لبنان درباره نقش سردار شهید قاسم سلیمانی در جنگ 33 روزه (جنگ تموز) میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: سردار سلیمانی نقش شاخصی در جنگ تموز ایفا کرد و حضور فعالی دوشادوش مجاهدان و مبارزان مقاومت در لبنان در دفاع از تمامیت ارضی این کشور مقابل رژیم غاصب صهیونیستی داشت.


وی افزود: حاج قاسم همراه با فرماندهان نظامی اشراف کاملی بر عملیات در تمام نقاط به ویژه بنت جبیل داشت و به عبارتی می توان گفت، مغز متفکر، راهبر تاکتیکی و فنی عملیات بود؛ علاوه بر اینکه تسلط کاملی بر همه جبهه ها داشت. شهید سلیمانی ازجمله عوامل مؤثر و شاخص در موفقیت مقاومت در جنگ تموز بود و همه مبارزان و مجاهدان ارتباط روحی خوبی با وی برقرار کرده بودند.


فعال سیاسی-رسانه ای لبنان عنوان کرد: مجاهدان مقاومت می توانند شهادت دهند که حاج قاسم فرمانده میدانی در عین جذبه و اقتدار، مهربان و وفادار به یارانش بود و اگر در لبنان دفاع می کرد، گویی در کشورش بود و اینجا را همچون دفاع از کشور و خاک خود می دانست. شجره مقاومت از ایران تا فلسطین، لبنان و عراق نام و یاد شهید سلیمانی را هرگز فراموش نخواهند کرد.


دولابی گفت: هرچند پیکر مطهر حاج قاسم میان ما نیست، اما روح این شخصیت مقدس میان ماست و همان گونه که در جنگ تموز نقش اصلی داشت، عامل موفقیت های بعدی جبهه مقاومت برابر دشمن صهیونیستی خواهد بود.


فعال سیاسی-رسانه ای لبنان درباره تأثیر سردار سلیمانی بر شکل گیری حزب الله لبنان و تداوم فعالیت هایش تصریح کرد: حاج قاسم با توجه به تجربه بالای نظامی و سیاسی نقش راهنما و هماهنگ کننده را در تشکیل مقاومت اسلامی لبنان داشت؛ مکتب و دانشگاه جهادی برای مبارزان حزب الله بود و در تعامل، همفکری و نشست و برخاست با سردار سلیمانی بود که عناصر حزب الله توانستند به درجات عالی این جنبش دست یابند.


وی افزود: همان عناصری که در مکتب حاج قاسم پرورش یافتند، در لحظه شنیدن خبر شهادتش بسیار محزون و داغدار شدند؛ البته این ناراحتی فقط برای آنها نبود، بلکه خبر شهادت این فرمانده بزرگ هرکسی که توصیف فعالیت های جهادی اش را در منطقه شنیده بود، ناراحت کرد.

همان عناصری که در مکتب حاج قاسم پرورش یافتند، در لحظه شنیدن خبر شهادتش بسیار محزون و داغدار شدند


دولابی تأکید کرد: حاج قاسم به معنای واقعی کلمه مغز متفکر سیاسی، نظامی، تاکتیکی و فرماندهی بود که تأثیرات زیادی در حزب الله و میان مجاهدان مقاومت داشت؛ نه تنها حزب الله بلکه مقاومت در سراسر جبهه ها در فلسطین، یمن و ... . فعالیت های جهادی حاج قاسم تأثیر زیادی بر کل مقاومت داشت و فرماندهان ارشد این محور از مکتب جهادی او درس های زیادی آموخته اند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: