صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۴۰
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۱۰ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 31
کد خبر: ۱۶۶۱۸۷

وزیر خارجه ترکیه: پیشنهاد دیدار با طرف سوری در اواسط ژانویه را داده‌ایم

وزیر خارجه ترکیه از پیشنهاد آنکارا به دمشق برای برگزاری دیدار دو طرف در نیمه دوم ماه ژانویه خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر مولوود چاووش‌ اوغلو وزیر خارجه ترکیه شنبه شب در چارچوب نزدیکی روابط دمشق و آنکارا اعلام کرد که ترکیه پیشنهاد داده است که با طرف سوری در نیمه دوم ماه ژانویه در یک کشور ثالث دیدار کند.
امروز همچنین سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در تماسی تلفنی با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود پیرامون هماهنگی تلاش‌ها برای حل مناقشه سوریه بحث و گفت‌وگو کرد.
گفت‌وگو میان آنکارا و دمشق برای حل اختلافات میان دو طرف، در شرایطی صورت می‌گیرد که این روزها حملات ترکیه به شمال سوریه کاهش یافته است.
رسانه‌های سوری با اشاره به نشست سه جانبه اخیر روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو به نقل از منابع ناشناس در دمشق گزارش دادند که آنکارا با خروج نیروهایش از قلمروی سوریه در پی مذاکرات سه جانبه بین وزیران دفاع روسیه، سوریه و ترکیه که روز چهارشنبه در مسکو انجام شد، موافقت کرده است.
جنگ در سوریه در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و گروه‌های مختلف شورشی و تروریستی را در گود مبارزه با ارتش سوریه قرار داد. از سال ۲۰۱۶، ارتش ترکیه عملیات زمینی و هوایی در سوریه را علیه گروه های مسلح کُرد بدون مجوز دمشق به راه انداخته است و تا قبل از مذاکرات سه‌جانبه مسکو ادامه داشت، اما اکنون با توجه به تصمیم طرف‌های سوری و ترکیه‌ای برای کاهش تنش در روابط، به نظر می‌رسد که آنکارا از شدت حملات خود کاسته است./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما