صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۱ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 01
کد خبر: ۱۶۶۳۸۴

انهدام انبار مهمات مزدوران امارات در عدن یمن

منابع یمنی از وقوع انفجار در منطقه «خور مکسر» واقع در مرکز شهر عدن خبر دادند؛ شهری که در جنوب یمن و تحت اشغال مزدوران وابسته به امارات قرار دارد.

به گزارش راهبرد معاصر این منابع به پایگاه خبری «وکاله الصحافه الیمنیه» گفتند که این انفجار در یک انبار مهمات در اردوگاه «النصر» رخ داده است. این اردوگاه متعلق به شبه‌نظامیان موسوم به «شورای انتقالی جنوب» -وابسته به امارات- است.

به گفته این منابع، پس از وقوع این انفجار، زبانه‌های آتش شعله‌ور شده و دود غلیظی به هوا برخاسته است. این اردوگاه در نزدیکی فرودگاه عدن واقع شده است.

این منابع خبر دادند که آمبولانسها و خودروهای آتش‌نشانی به سرعت به محل انفجار عازم شدند. هنوز مشخص نیست که در پی این انفجار، چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند. هیچ اطلاعاتی درباره علت انفجار هم منتشر نشده است.

در همین ارتباط، دو منبع یمنی مهر ماه گذشته از ورود نیروهای نظامی جدید اماراتی به عدن خبر داده و تاکید کردند که این مسئله موجب اختلافات طوفانی با عربستان سعودی شده است.

این دو منبع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود گفتند: «دولت ابوظبی با وجود اعلام خروج از یمن در ژوئیه ۲۰۱۹، طی چند روز گذشته، صدها نفر از نیروهای نظامی و سربازان خود را به شهر عدن آورده است».

این منابع افزودند که نیروهای اماراتی همچنین مسئولیت نظارت و حفاظت امنیتی کاخ ریاست‌ جمهوری عدن را از نیروهای جدایی‌طلب شورای انتقالی تحت حمایت خود گرفته و به برخی از ساختمان‌های مسکونی که برخی از مسئولان دولت مستعفی در آن‌ها مستقرند، وارد شده‌اند.

این منابع یمنی تأکید کردند که اماراتی‌ها از مشارکت نظامیان سعودی در حفاظت امنیتی و نظارت بر کاخ ریاست جمهوری معاشیق خودداری کردند که این امر اختلافات بین دو طرف را تشدید کرده است./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: