صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۹ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 09
کد خبر: ۱۶۷۵۴۷

اظهارنظر پاپ فرانسیس درباره امور داخلی ایران و سلاح هسته‌ای

رهبر کاتولیک‌های جهان، در اولین سخنرانی عمومی سالانه خود ضمن مداخله در امور داخلی ایران به وضعیت هسته‌ای در جهان به دلیل جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

به گزارش راهبرد معاصر «پاپ فرانسیس» از همه کشور‌های جهان خواست از گفتگو برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره و تلاش برای ممنوعیت قانونی سلاح‌های هسته‌ای حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس این سخنراین را برای گروهی از سفیران در واتیکان و در راستای سیاست خارجی بیان کرد و با مداخله در امور داخلی ایران به اظهار نظر درباره اعدام‌های اخیر پرداخت.

پاپ فرانسیس در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت اوکراین هم اشاره کرد و با بیان آنکه جنگ مانند آنچه که در اوکراین اتفاق می‌افتد و در آن شهروندان عادی هدف قرار گرفته می‌شوند «جنایات علیه خداوند و بشریت هستند» و با اشاره به بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ گفت: «متاسفانه امروز هم تهدید هسته‌ای باز مطرح شده و جهان در اضطراب به سر می‌برد.»

پاپ فرانسیس باردیگر خواستار بازدارندگی سلاح هسته‌ای به خصوص در شبه جزیره کره شد و داشتن آن‌ها را «غیراخلاقی» دانست.

پیش ازاین هم پاپ فرانسیس در پیام کریسمس خود با اشاره واضح به حملات اوکراین، اعلام کرد که حرص و ولع در سطح جهانی به حدی رسیده که برخی تمایل دارند حتی همسایه خود را ببلعند و در بخشی از سخنان خود گفت: «چندین جنگ تاکنون دیده‌ایم، در چندمکان حتی در حال حاضر حیثیت و آزادی انسان تحقیر و تخریب می‌شود.»/باشگاه خبرنگاران

نظر شما