صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۲۴ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 08
کد خبر: ۱۷۲۴۰۳

دمشق: زمان کمک به سوریه است نه تحریم

وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با فرستاده سازمان ملل به این کشور از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش در شرایط فعلی به شدت انتقاد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری اسپوتنیک، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب علیه دمشق و ملت سوریه اظهار داشت: برهه فعلی مستلزم ارائه کمک به ملت سوریه است؛ نه اعمال تحریم‌هایی که رنج و مشقتشان را دوچندان کند.

المقداد گفت: کشورهای برادر و دوست برای مقابله با فاجعه زلزله ویرانگر با سوریه و رهبری آن ابراز همبستگی کرده‌ و حمایت خود را اعلام کرده‌اند.

«گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز با ملت سوریه ابراز همبستگی کرد.

وی همچنین از تلاش خود برای بسیج کمک‌ها و حمایت‌ها از سوریه به منظور مقابله با پیامدهای زلزله خبر داد.

با اعلام زلزله هفت و هشت دهم ریشتری بامداد دیروز (دوشنبه) در شمال غرب سوریه و جنوب ترکیه، دوستان مردم سوریه از جمله ایران، روسیه و عراق باز هم به میدان آمدند و ارسال کمک های انسانی خود به این کشور را آغاز کردند، اما از غربی های مدعی حقوق بشر حتی صدایی هم بلند نشد.

زمین لرزه بزرگی بامداد دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند و در این راستا کمک‌هایی نیز به دو کشور شده است./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: