صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۴۱
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 14
کد خبر: ۱۷۳۱۱۶

آلمان: موفقیت نظامی اوکراین در کوتاه‌مدت بعید است

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان امروز (سه‌شنبه) گفت که هم‌اکنون نمی‌توان نقطه پایان جنگ اوکراین و روسیه را مشاهده کرد.

به گزارش راهبرد معاصر پیستوریوس ضمن بعید دانستن موفقت نظامی اوکراین در آینده نزدیک، توضیح داد: «درباره وضعیت مبارزات، باید بگویم که گمان نمی‌کنم پایان جنگ در کوتاه‌مدت ممکن باشد. در آینده نزدیک هم پیروزی برای این جنگ نمی‌بینم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل، اظهار داشت: «بدون کمک ائتلاف [ناتو]، مهمات اوکراین به‌سرعت تمام می‌شود، پس لازم است که سریعتر اقدام کنیم».

وزیر دفاع آلمان همچنین افزود که برلین نمی‌تواند از نقطه‌نظر دیپلماتیک، پیشنهاد لهستان و اسلواکی برای ارائه هواپیماهای نظامی به اوکراین را درک کند.

پیستوریوس پیش از این نیز طی سفر به کی‌یف، گفته بود که ۱۴ دستگاه تانک آلمانی لئوپارد۲ تا قبل از پایان ماه میلادی مارس، به اوکراین تحویل داده خواهد شد. (جزئیات بیشتر)

پیشتر نیز او در پاسخ به سوال خبرنگار نشریه «بیلد» مبنی بر اینکه آیا جهان بدون «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه مکانی بهتر خواهد بود، مدعی شد: «قطعا و بدون هیچ شکی»./فارس

نظر شما