صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۹:۵۵
  • سه‌شنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۱
  • Tuesday 21 February 2023
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 15
کد خبر: ۱۷۳۲۷۵

ایران، عراق و عربستان تولید نفت مجموعه اوپک را کاهش دادند

اوپک در گزارش ماهانه خود از کاهش ۴۹ هزار بشکه‌ای تولید نفت این مجموعه در ماه ژانویه به خصوص با کاهش تولید ایران، عراق و عربستان خبر داد.

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان اوپک در گزارش ماهانه خود از کاهش ۴۹ هزار بشکه‌ای تولید نفت این مجموعه در ماه ژانویه درپی کاهش تولید عربستان و عراق و ایران خبر داد.



به گزارش پایگاه خبری اقتصادی «الطاقة»، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که ۱۳ کشور عضو در ماه ژانویه ۲۰۲۳ مجموعا ۲۸.۸۷۶ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده‌اند که در حالی که تولید آن‌ها در ماه دسامبر ۲۰۲۲ معادل ۲۸.۹۲۶ میلیون بشکه در روز بوده است.



این گزارش افزود: این کاهش تولید در راستای توافق اوپک پلاس برای کاهش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت از ماه نوامبر ۲۰۲۲ تا دسامبر ۲۰۲۳ بوده است. این کاهش کلی نتیجه کاهش تولید بزرگ‌ترین تولیدکنندگان شامل عربستان و عراق بوده است.



عربستان در این ماه تولید نفت خود را روزانه ۱۵۶ هزار بشکه کاهش داده و به ۱۰ میلیون و ۳۱۹ هزار بشکه در روز رسانه است. عراق نیز با کاهش ۴۶ هزار بشکه‌ای تولید نفت خود ۴ میلیون و ۴۲۴ هزار بشکه نفت تولید کرده است. همچنین ایران با کاهش ۲۲ هزار بشکه‌ای نفت خود روزانه ۲ میلیون و ۵۵۷ هزار بشکه نفت تولید کرده است.



در این میان، ۶ کشور نیجریه، آنگولا، ونزوئلا، کونگو و امارات تولید نفت خود را افزایش داده‌اند که بیشترین افزایش مربوط به نیجریه با ۶۵ هزار بشکه و کم‌ترین افزایش مربوط به امارات با ۲ هزار بشکه بوده است. الجزایر نیز در ماه ژانویه تولید نفت خود را ثابت نگه داشته است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: