صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۷ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 16
کد خبر: ۱۷۳۴۲۰

بغداد:تنش میان ایران و آمریکا بر عراق تاثیر دارد

وزیر خارجه عراق تاکید کرد به دلیل روابط خوب بغداد با تهران و واشنگتن هرگونه تنش میان دو کشور بر عراق تاثیر می‌گذارد.

به گزارش راهبرد معاصر وزیر خارجه عراق با اشاره به روابط خوب کشورش با ایران و آمریکا تاکید کرد که تنش میان دو کشور به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر عراق تاثیر می‌گذارد.

به گزارش «الشرق» «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه با این شبکه با اشاره به امکان مدیریت بغداد در بحران میان واشنگتن و تهران گفت که نبود تنش در منطقه به نفع عراق است.

او گفت : عراق در خصوص علل توقف در مذاکرات هسته‌ای ایران با واشنگتن تبادل نظر کرده و در عین حال تاکید کرد که بغداد حیاط خلوت هیچ کشوری نیست و عراق در این رویکرد شفاف است. رویکردی شفاف در سیاست عراق وجود دارد که ما باید به سمت استقلال تصمیم گیری عراق در بسیاری از زمینه‌ها حرکت کنیم.

او تاکید کرد روابط ایران با عراق خوب است اما به این معنی نیست که تصمیم گیری در مورد مسائل حیاتی در بغداد در دست تهران باشد. حسین در پایان تاکید کرد میان بغداد و تهران پیوند‌های فکری و عقیدتی وجود دارد و این یک واقعیت است.

او شب گذشته نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود عراق روابط تاریخی با کشورهای همجوار دارد اما اساس تعامل باید مبتنی بر احترام به حاکمیت، عدم دخالت در امور داخلی و استقلال تصمیم عراق باشد./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: