صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۰۸
  • چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
  • Wednesday 08 March 2023
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 25
کد خبر: ۱۷۴۴۹۷

استولتنبرگ:جنگ در اوکراین بر روی میز مذاکره پایان خواهد یافت

دبیر کل ناتو گفت که معتقد است جنگ در اوکراین بر روی میز مذاکره پایان خواهد یافت.

به گزارش راهبرد معاصر «ینس استولتنبرگ» که با یک شبکه تلویزیونی اسپانیایی مصاحبه می‌کرد، گفت: «ارسال تسلیحات به کی‌یف تنها راه برای دستیابی به صلح است».

دبیر کل ناتو اضافه کرد: «این جنگ احتمالا بر روی میز مذاکره پایان خواهد یافت اما برای اینکه این اتفاق بیفتد این موضوع به اوضاع در عرصه نبرد ارتباط دارد».

استولتنبرگ گفت: «ما هیچ نشانه‌ای از این موضوع نمی‌بینیم که (ولادیمیر) پوتین برای صلح آمادگی دارد ».

وی اضافه کرد: «پیروی روسیه در جنگ یک تراژدی خواهد بود و این برای ناتو بسیار خطرناک است».

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین در فوریه گذشته، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

به رغم حمایت‌های غربی‌ها، در صحنه میدانی روسیه توانسته دست‌کم ۲۰ درصد از خاک اوکراین را به تصاحب خود درآورد.

روسیه پیش از این بارها تأکید کرده که کشورهای غربی با تأمین تسلیحات برای اوکراین به صورت غیررسمی خودشان را وارد جنگ کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هفته پیش گفت: «مرز میان دخالت مستقیم و غیرمستقیم به تدریج در حال از بین رفتن است.»

پیش از این نیز وزیر امور خارجه آمریکا در جریان شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ ادعا کرد، واشنگتن به چین هشدار داده کشورهای غربی کمک‌های نظامی احتمالی پکن به مسکو را به عنوان یک «مشکل بسیار جدی» در نظر خواهند گرفت.

بلینکن در سخنرانی در این کنفرانس گفت: «این کاملا واضح است چیزهایی هستند که چین نمی‌تواند و نباید با هدف مانع ایجاد کردن (بر سر راه تحریم‌ها) انجام دهد. منظور ما دادن تجهیزات نظامی به روسیه یا دور زدن سیستماتیک تحریم‌های غرب به منظور فشار واردن کردن به روسیه برای پایان دادن به این تهاجم است.»/فارس

مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: