صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۰:۴۶
  • يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 07 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 28
کد خبر: ۱۷۴۹۰۰

ضرب‌العجل کاخ سفید برای حذف تیک تاک از نهادهای دولتی

کاخ سفید به همه سازمان‌های فدرال آمریکا ۳۰ روز مهلت داد تا اپلیکیشن تیک تاک چینی را از همه دستگاه‌های دولتی حذف کنند.

به گزارش راهبرد معاصر، کاخ سفید به همه سازمان‌های فدرال آمریکا ۳۰ روز مهلت داد تا اپلیکیشن تیک تاک چینی را از همه دستگاه‌های دولتی حذف کنند، زیرا این برنامه شبکه اجتماعی چین به دلیل نگرانی‌های امنیتی در واشنگتن تحت نظارت فزاینده‌ای قرار دارد.

 

براساس گزارش سی بی اس نیوز، دفتر مدیریت و بودجه آمریکا این دستورالعمل را که روز دوشنبه صادر شد، گام مهم رو به جلو در رسیدگی به خطرات برای داده‌های حساس دولتی می‌خواند. برخی نهاد‌های آمریکا، از جمله وزارت دفاع، امنیت داخلی و امور خارجه آمریکا، از قبل محدودیت‌هایی در این باره اعمال کرده اند.

 

برخی نهاد‌های آمریکا، از جمله وزارت دفاع، امنیت داخلی و امور خارجه آمریکا، از قبل محدودیت‌هایی در این باره اعمال کرده اند.

 

این دستورالعمل از بقیه دولت فدرال می‌خواهد که ظرف ۳۰ روز از این روند پیروی کنند. کاخ سفید در حال حاضر به تیک تاک اجازه نصب روی دستگاه‌های کارمندان خود را نمی‌دهد. چین در واکنش به این اقدام آمریکا گفت این ممنوعیت‌ها چیزی بیش از نمایشی سیاسی نیست.

 

انتظار می‌رود جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه لایحه‌ای را پیش ببرند که به بایدن این اختیار را می‌دهد تا تیک تاک را در سراسر کشور ممنوع کند.

 

پیش از این جاش هاولی، سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا اعلام کرد که لایحه‌ای را برای ممنوعیت اپلیکیشن تیک تاک در سراسر آمریکا در کنگره ارائه خواهد کرد. تیک تاک که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد به مدت ۳ سال تلاش کرد به واشنگتن اطمینان دهد دولت چین به اطلاعات شخصی شهروندان آمریکایی دسترسی ندارد./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: