صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۲:۳۷
  • سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
  • Tuesday 07 March 2023
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 03
کد خبر: ۱۷۵۲۹۸

ترکیه: گزارش تروریسم آمریکا مغرضانه است

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گزارش سالیانه آمریکا درباره تروریسم را رد کرد.

به گزارش راهبرد معاصر تانجو بیلگیچ، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: گزارش ۲۰۲۱ وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تروریسم، عمداً مبارزه ترکیه با سازمان‌های تروریستی را که تهدیدی مستقیم برای امنیت این کشور هستند، تحریف می‌کند.

به گزارش آناتولی، بیلگیچ در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، گفت: در این گزارش از گروه تروریستی نیرو‌های سوریه دموکراتیک، شاخه سوری حزب کارگران کردستان به عنوان شریک در مقابله با داعش یاد می‌شود و نشان می‌دهد که آمریکا همچنان می‌خواهد از یک گروه تروریستی علیه گروه دیگر استفاده کند.

او در این بیانیه گفت که این قابل قبول نیست که آمریکا نبرد ترکیه با تروریست‌های فتو (FETO) را سیاسی توصیف کند و از آمریکا انتظار دارد که فورا به حضور و فعالیت‌های این گروه در کشورش پایان دهد. گزارش آمریکا همچنین شامل ادعا‌های شنیده شده و گزارش‌های مغرضانه مطبوعاتی است که تردید‌هایی را در مورد جدیت آمریکا در مبارزه با تروریسم ایجاد می‌کند.

در این بیانیه آمده است که ترکیه به طور فعال با گروه‌های تروریستی به ویژه پ‌ک‌ک و داعش مطابق با قانون مبارزه می‌کند و کمک قابل توجهی به تلاش‌های جهانی در مبارزه با تروریسم کرده است.

بنابر این گزارش، ترکیه مدت هاست که آمریکا را برای استرداد فتح الله گولن، سرکرده فتو و سازمان دهنده کودتای شکست خورده ۱۵ جولای ۲۰۱۶ که در آن ۲۵۱ نفر در این کشور کشته و ۲۷۳۴ نفر زخمی شدند، تحت فشار قرار داده است.

آنکارا همچنین این گروه را متهم می‌کند که در پشت کارزار طولانی مدت برای سرنگونی دولت از طریق نفوذ در نهاد‌های ترکیه به ویژه ارتش، پلیس و قوه قضاییه است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: