صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۰:۵۱ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023 April 17
کد خبر: ۱۸۰۱۶۶

روسیه: اروپا قربانی سیاست‌های آمریکا در اوکراین شده است

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اروپا قربانی سیاست‌های آمریکا و انگلیس در اوکراین شده و شانس حضور در عرصه بین‌الملل و دنیای چندقطبی را از دست داده است.

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از راشا تودی، میخائیل گالوزین روز دوشنبه افزود: آمریکا و انگلیس از کشورهای اروپایی و اوکراین در جهت موفقیت در سیاست‌های خودشان استفاده می‌کنند. آمریکا از سال‌های گذشته مانع اتحاد کشورهای آلمان، فرانسه و روسیه شده است.

این مقام ارشد روس به کودتای مسلحانه ۲۰۱۴ در کی‌یف و تشدید تنش‌های روسیه و اوکراین که منجر به درگیری نظامی در سال گذشته شد، اشاره کرد و اظهار داشت: اوکراین در راه رسیدن به هژمونی جهانی توسط واشنگتن، به بازیچه و یک ابزار موقت تبدیل شده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: خرابکاری خطوط لوله گاز نورد استریم در پاییز گذشته به وضوح دست‌های بسیاری را نشان داد که علاقه ای به همکاری دوجانبه بین روسیه و کشورهای اروپایی ندارند.

خطوط لوله نورداستریم که گاز را از روسیه به آلمان منتقل می‌کرد، سپتامبر سال گذشته در اثر چند انفجار آسیب دیدند و سیمور هرش، روزنامه نگار آمریکایی اعلام کرد که این عملیات به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا انجام شده است./ایرنا

مطالب مرتبط
نظر شما