صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۰:۵۶
  • پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Thursday 11 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 02
کد خبر: ۱۸۲۱۳۴

فوربس گزارش داد؛ اقتصاد روسیه، باثبات‌تر از اقتصاد اروپا

یکی از معتبرترین نشریه‌های اقتصادی جهان تایید کرد اقتصاد روسیه وضعیت بهتری از اقتصاد اروپا دارد.

به گزارش راهبرد معاصر، کنت راپوزا، در مقاله‌ای برای نشریه اقتصادی فوربس نوشت که اروپا از پیامد‌های بحران اوکراین رنج می‌برد و اقتصاد اوکراین در وضعیت اسفباری قرار دارد. این در حالی است که اقتصاد روسیه در وضعیت بمراتب بهتری سر می‌کند.

 

به گزارش اسپوتنیک، وی در ادامه افزود: اقتصاد روسیه بسیار باثبات‌تر از اقتصاد اروپاست. اقتصاد روسیه به طرز قابل توجهی انعطاف پذیر است. این ثبات تا حد زیادی به این دلیل به ثبت می‌رسد که کشور‌هایی مانند هند و چین تحریم‌های ضد روسیه را نادیده می‌گیرند.

 

این تحلیلگر در مورد اوکراین گفت: کاهش تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۲ به ۲۹.۱ درصد رسید. در سال جاری ۳ درصد دیگر کاهش خواهد یافت که با توجه به ادامه درگیری، این یک پیش بینی خوش بینانه است. علاوه بر این، در اوکراین، بیکاری در ژانویه ۲۰۲۳ به ۱۰.۶ درصد افزایش یافت، در حالی که تورم در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ​​۳۰ درصد بود.

 

او در پایان نیز اعلام کرد روسیه بسیار بهتر از اوکراین عمل می‌کند. همه انتظار داشتند که درگیری اوکراین برای مسکو گران تمام شود، اما این اتحادیه اروپا است که حداکثر هزینه را برای آن می‌پردازد.

 

پیش از این نیز نشریه آمریکایی واشنگتن پست با استناد به اسناد افشا شده از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی نوشت که «هند، برزیل، پاکستان و دیگر اقتصاد‌های بزرگ در حال ظهور جهان» به تلاش‌های دولت بایدن برای متحد کردن آن‌ها با آمریکا علیه روسیه در بحبوحه درگیری در اوکراین را دست رد زده‌اند. 

 

سند دیگری هم درباره سفر «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا، به آفریقای جنوبی در سال گذشته است، که نشان می‌دهد که این کشور در قبال پیشنهاد بلینکن درباره اوکراین، گفته است که «زیربار قلدری» نخواهد رفت./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: