صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۳۵
  • يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 21 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 02
کد خبر: ۱۸۲۲۵۷

کاهش ۴ درصدی بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل سقوط شاخص سهام در بازار وال استریت، داده‌های آماری ضعیف درباره اقتصاد چین، و انتظار برای افزایش نرخ بهره از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا شاهد سقوط ۴ درصدی بود.

به گزارش راهبرد معاصر بهای نفت برنت دریای شمال با ۳ دلار و ۱۶ سنت کاهش، به ۷۶ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۳ دلار و ۱۹ سنت کاهش، ۷۲ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

سقوط ۴ درصدی بهای نفت در معاملات امروز باعث شد بهای دو شاخص اصلی بازار انرژی به پایین‌ترین سطح خود از ۲۴ مارس تاکنون برسد.

انتظار می‌رود فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) فردا (چهارشنبه) نرخ بهره در آمریکا را برای دومین بار به میزان ۰.۲۵ درصد افزایش دهد. این امر گرچه منجر به تقویت دلار در برابر سایر ارز‌های خارجی خواهد شد، اما می‌تواند خطر رکود اقتصادی و ورشکستگی بانک‌ها و موسسات مالی را درپی داشته باشد. همچنین بهای نفت نیز تحت تأثیر این امر کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری رویترز در ادامه از افزایش تولید نفت خام ایران به بیش از ۳ میلیون بشکه در روز خبر داد که باعث افزایش عرضه به بازار جهانی شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: