صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۲:۴۸
  • يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 21 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 04
کد خبر: ۱۸۲۵۵۰

کاخ سفید: در حمله پهپادی به کرملین دخالتی نداشته‌ایم

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت آمریکا در حمله پهپادی به کاخ ریاست‌جمهوری روسیه دخالتی نداشته است.

به گزارش راهبرد معاصر، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید به شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت آمریکا در حمله پهپادی به کاخ ریاست‌جمهوری روسیه دخالتی نداشته است. این مقام کاخ سفید همچنین مدعی شد ایالات متحده هیچ اطلاعاتی درباره این که چه کسی طراح این حمله است، ندارد.

 

پیش‌تر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با بیان اینکه آمریکا با انتخاب اهداف برای اوکراین در پس حمله پهپادی به کرملین قرار دارد، گفت تلاش‌های واشنگتن و کی‌یف برای انکار دست داشتن در این حمله مضحک است.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کربی در تلاش برای فاصله گرفتن آمریکا از این حمله، افزود: ایالات متحده حملاتی که شخص رهبران را هدف قرار می‌دهد، تشویق نمی‌کند.

 

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید هم شامگاه چهارشنبه درباره حمله پهپادی به کرملین گفت که واشنگتن هرگز اوکراین را برای حمله به خاک روسیه تشویق نمی‌کند.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره دست داشتن اوکراین در این اقدام تروریستی نیز اظهار داشت: «نمی‌خواهم فعلا در مورد صحت این گزارش‌ها اظهار نظر یا حدس بزنم».

 

از سوی دیگر شبکه «سی‌ان‌ان» گزارش داد مقام‌های آمریکایی در حال بررسی اطلاعات حمله پهپادی به کاخ سفید از جمله تصاویر ماهواره‌ای و داده‌های رهگیری شده هستند.

 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین چهارشنبه با اعلام خبر دفع حمله پهپادی اوکراین به مقر ریاست‌جمهوری روسیه، گفت که مسکو این حمله را سوءقصد به جان «ولادیمیر پوتین» دانسته و حق اقدام تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ می‌داند. مقام‌های اوکراینی این اتهامات را رد کردند و مدعی شدند که نقشی در حمله پهپادی به کرملین نداشته‌اند.

 

جان کربی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ضدحمله مورد انتظار اوکراین علیه نیروهای روسیه هم گفت ایالات متحده آنچه را که برای آغاز حمله متقابل در هفته‌ها و ماه‌های آینده نیاز است در اختیار کی‌یف قرار داده است.

 

انتظار می‌رود که نیروهای اوکراینی در هفته‌های آینده یک ضدحمله را علیه نیروهای روسیه آغاز کنند. متحدان خارجی اوکراین متعهد شده‌اند تا زمان تحمیل یک شکست راهبردی به روسیه، از کی‌یف حمایت خواهند کرد.

 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت ایالات متحده و متحدان این کشور در نهایت مسئول اقدامات «رژیم کی‌یف» هستند.

 

زاخارووا در این خصوص تصریح کرد: «آن‌ها دولت قانونی اوکراین را [در سال ۲۰۱۴] نابود کردند، کلاهبرداران و راهزنان را در رأس امور قرار دادند، پول و اسلحه در اختیار آن‌ها گذاشتند، آن‌ها را مملو از احساس معافیت مطلق کردند و پوشش سیاسی و حمایت نظامی در اختیار آن‌ها قرار دادند»./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: