صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۴۲
  • يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Sunday 14 May 2023
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 09
کد خبر: ۱۸۳۳۶۸

قطعنامه غیرالزام آور فرانسه علیه گروه واگنر

پارلمان فرانسه روز سه شنبه به تعیین گروه واگنر روسیه به عنوان یک نهاد «تروریستی» رأی مثبت داد.

به گزارش راهبرد معاصر همه ۳۳۱ قانونگذار فرانسوی که در جریان رای گیری حضور داشتند از قطعنامه غیرالزام آور حمایت کردند که از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا این سازمان شبه نظامی را به فهرست گروه‌های تروریستی خود اضافه کند.

بنجامین حداد، یکی از اعضای پارلمان از حزب رنسانس امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پیش از رای گیری به پولیتیکو گفت: «آن‌ها فقط مزدور نیستند، بلکه اراده‌ای برای کشتار غیرنظامیان برای منافع سیاسی وجود دارد... برای بی ثبات کردن نهادها». او تاکید کرد که این قطعنامه الزام آور نیست، اما پیامی سیاسی و نمادین دارد.

از زمان آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش دو استراتژی اصلی را علیه روسیه دنبال می‌کنند؛ نخست ارسال تسلیحات به کی یف و تقویت نظامی این کشور به منظور مقابله با نیرو‌های روسی، و دیگری تحریم مسکو با هدف تضعیف ماشین جنگی این کشور. در همین راستا، اتحادیه اروپا به تازگی از دور جدید تحریم‌های خود علیه مسکو رونمایی کرد.

پیشتر، اتحادیه اروپا در دور جدید تحریم‌های خود علیه مسکو از قرار گرفتن گروه واگنر، پیمانکار نظامی روسیه در لیست سیاه این اتحادیه خبر داد. همچنین رسانه روسی ریافان (RIA FAN) نیز هدف تحریمی جدید بروکسل قرار گرفته است.

مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند هم گروه واگنر و هم رسانه ریافان هر دو با یوگنی پریگوژین و دمیتری اوتکین، از اولیگارش‌های نزدیک به پوتین که پیشتر در لیست تحریم‌های این اتحادیه قرار گرفته بودند مرتبط هستند./باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: