صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 10
کد خبر: ۱۸۳۴۱۵

دیدار حسین امیرعبداللهیان با وزیر خارجه سوریه در مسکو

وزرای خارجه ایران و سوریه، صبح امروز در مسکو با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش راهبرد معاصر، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه ایران و «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه که برای شرکت در نشست چهارجانبه وزرای خارجه روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در مسکو به سر می‌برند، صبح امروز (چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت) با یکدیگر دیدار کردند.

 

کانال تلگرامی سخنگوی وزارت خارجه ایران، با انتشار تصاویری از آغاز رایزنی‌های وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه خبر داد و نوشت که این نشست در مسکو در حال برگزاری است.

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نخستین نشست وزرای خارجه چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و ترکیه درباره سوریه بامداد امروز (چهارشنبه) وارد مسکو شد در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته شرایط خیلی سختی در منطقه ایجاد شد و احتمال بروز درگیری نظامی در مناطق نظامی سوریه از سوی ترکیه قوت گرفت، تلاش دیپلماتیک زیادی انجام شد که مانع وقوع یک جنگ و درگیری جدید در منطقه و در مرز مشترک ترکیه و سوریه بشویم.

 

به گزارش فارس، نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه درباره سوریه قرار است امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در شهر مسکو و با حضور وزرای خارجه چهار کشور برگزار شود. براساس اعلام قبلی سرگئی لاوروف، مولود چاووش اوغلو و فیصل المقداد وزرای خارجه روسیه، ترکیه و سوریه نیز در این نشست شرکت می‌کنند.

 

این سومین بار است که مسکو در ۲ ماه اخیر میزبان نشست درباره سوریه است. نخستین نشست در سطح معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه چهار کشور در ۱۴ و ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در مسکو برگزار و روز ۱۵ فروردین سرگئی لاوروف در این نشست حضور یافت و مقرر شد که وزرای خارجه نیز در مسکو گردهم بیایند. پنجم اردیبهشت ماه سال جاری نیز وزرای دفاع و مسؤولان عالی امنیتی چهار کشور در مسکو به گفت‌وگو پرداختند./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: