صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 11
کد خبر: ۱۸۳۶۲۹

دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با مقام ارشد امنیتی چین

جیک سالیوان و وانگ یی ضمن حضور در اتریش درباره روابط دو جانبه میان آمریکا و چین به رایزنی پرداختند.

به گزارش راهبرد معاصر، روابط میان پکن و واشنگتن از زمان ورود بالون تجسسی چین به آسمان ایالات متحده به تیرگی گراییده است. با این حال، این تنها موضوعی نیست که دو طرف درباره آن اختلاف دارند. واشنگتن ظهور چین به عنوان یک بازیگر تجدید نظر طلب در نظام بین الملل را بر نمی‌تابد و به دنبال اعمال سیاست مهار علیه این کشور در شرق آسیاست. اقدامی که به مذاق پکن خوش نمی‌آید.

 

به گزارش تل تریدر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا امروز (پنجشنبه) با وانگ یی، مدیر دفتر امور خارجی کمیسیون مرکزی چین در وین، پایتخت اتریش دیدار و گفتگو کرد.

 

کاخ سفید در این باره اعلام کرد موضوعات کلیدی در روابط دو جانبه میان چین و آمریکا از مهمترین محور‌های گفتگو میان سالیوان و وانگ یی بود.

 

در بیانیه کاخ سفید در این باره آمده است: دو طرف در این دیدار گفتگویی صادقانه، مهم و سازنده‌ای با یکدیگر داشتند و درباره طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله مسائل امنیت جهانی و منطقه ای، جنگ اوکراین، و مسائل مربوط به تنگه تایوان به رایزنی پرداختند.

 

مقامات دو کشور در این دیدار بر حفظ ارتباطات آزاد و رقابت منصفانه ابراز داشتند.

 

کاخ سفید تاکید دارد: دو طرف در این دیدار توافق کردند کانال مهم راهبردی ارتباطی را برای پیشبرد این اهداف براساس آنچه روسای جمهور چین و آمریکا در نشست بالی در اندونزی در نوامبر ۲۰۲۲ بر آن تاکید کردند حفظ کنند.

 

در این بیانیه درباره محور‌های مورد اختلاف دو طرف سخنی به میان نیامده است./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: