صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۱:۵۵
  • پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
  • Thursday 18 May 2023
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 15
کد خبر: ۱۸۴۱۷۹

حضور ۱۵۰۰ سرباز انگلیسی در رزمایش ناتو

بر اساس اعلام وزارت دفاع انگلیس این کشور1500 سرباز خود را برای شرکت در رزمایش بزرگ ناتو به استونی می‌فرستد.

به گزارش راهبرد معاصر، بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی، وزارت دفاع دولت لندن روز یکشنبه اعلام کرد، بیش از 1500 سرباز این کشور در یک رزمایش بزرگ ناتو که در ماه جاری میلادی در استونی به اجرا در می آید شرکت می‌کنند.

 

به گزارش شبکه «اسکای نیوز» انگلیس، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس گفت:‌ «صدها سرباز از سراسر نیروهای مسلح انگلیس بار دیگر به اجرای رزمایش در کنار پرسنل نظامی 11 کشور دیگر عضو ناتو پرداخته و قدرت ما در حوزه عملیات مشترک با شرکایمان و تعهد دسته جمعی ما به ائتلاف ناتو را به نمایش می‌گذارند.»

 

به نوشته این رسانه انگلیسی، رزمایش سالانه مذکور ناتو در استونی با نام رزمایش «توفان بهار» با شرکت حدود 14000 نیروی نظامی متعلق به 11 کشور برگزار شده و بزرگترین رزمایش این ائتلاف در سال جاری میلادی محسوب می‌شود. بریتانیا در رزمایش امسال در قالب یک برنامه ناتو به نام برنامه «تقویت حضور پیشرو» تصمیم به شرکت دادن تعداد سربازان بیشتری گرفته است.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی، ائتلاف ناتو در رزمایش امسال که دو هفته طول می‌کشد، تاکتیک‌های رزمی متعدد شامل حمله به سنگرها، رزم پیاده‌نظام سبک، هماهنگی با خودروهای زرهی و عملیات های شناسایی را به اجرا در خواهد آورد.

 

سربازان فرانسوی نیز بخشی از برنامه «تقویت حضور پیشرو» ناتو هستند و در کنار نیروهای انگلیسی در این رزمایش شرکت می کنند.

 

سرهنگ «استیو ویلسون»، یک فرمانده ارشد ارتش انگلیس گفت: «ما در این رزمایش گستره وسیعی از توانمندی‌های کوبنده اعم تانکهای جنگی اصلی، تسلیحات ضد تانک، توپخانه، تک‌تیرانداز، خمپاره انداز، مهندسان و کنترل کننده‌های هوایی تاکتیکی را به کار خواهیم گرفت.»

 

وزیر دفاع انگلیس مدعی شد: «همچنان که ارتش روسیه حمله غیرقانونی خود به اوکراین را ادامه داده و ثبات اروپا را تهدید می‌کند، انگلیس و متحدان ما به حمایت از اوکراین و دفاع از آزادی و ارزش‌های مشترک ما ادامه خواهند داد.»/ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: