صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۱:۰۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 16
کد خبر: ۱۸۴۴۱۱

دیپلمات روس: غرب اهمیتی به سرنوشت مردم اوکراین نمی‌دهد

نماینده روسیه در سازمان ملل روز سه‌شنبه گفت که کشورهای غربی هیچ اهمیتی به سرنوشت مردم اوکراین و ساکنان منطقه دونباس نمی‌دهند و این وضعیت از زمان آغاز رویدادهای سال 2014 وجود داشته است.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «واسیلی نبنزیا» که این سخنان را در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل مطرح می‌کرد، گفت: «طی ماه گذشته که روسیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده داشته هیچ طرفی برای برگزاری نشست درباره اوکراین درخواستی نداشته اما به محض پایان یافتن ریاست روسیه، درخواست‌ها برای برگزاری نشست درباره اوکراین افزایش یافت».

نماینده روسیه در سازمان ملل اضافه کرد: «هیچگونه نگرانی واقعی درباره سرنوشت مردم در سرزمین‌های اوکراین و به خصوص درباره سرزمین‌های آزاد شده در دونباس وجود ندارد و بدتر این است که کشورهای غربی هیچ اهمیتی به اوضاع غیرنظامیان در این مناطق از سال 2014 نمی‌دهند».

کشورهای غربی طی ماه‌های اخیر ارسال تسلیحات به اوکراین را به شدت افزایش داده‌اند. در سفر اخیر زلنسکی به آلمان، برلین بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین به ارزش بیش از ۲.۷ میلیارد یورو (سه میلیارد دلار) از جمله تانک، سامانه‌های ضدهوایی و مهمات را اعلام کرد.

اوکراین به بهانه آماده شدن برای ضدحمله در حال دریافت تسلیحات پیشرفته غربی شامل تانک و دفاع هوایی و آموزش نیروهایش است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اوایل امسال در سخنرانی خود در پارلمان این کشور گفت: شرایطی باید برای همه روشن باشد. هر چه سامانه‌های غربی دوربردتری به اوکراین ارسال شود، مجبور خواهیم شد تهدید را از مرزهای خود بیشتر دور کنیم.

او همچنین در اظهارنظری دیگر هشدار داد: اگر آن‌ها [موشک‌ها] قرار است تامین شود، ما نتایج قطعی می‌گیریم و از ابزار انهدام خود که به اندازه کافی در اختیار داریم برای حمله به اهدافی که هنوز مورد اصابت قرار نگرفته‌اند، استفاده می‌کنیم./فارس

برچسب ها
مطالب مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: