صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۳:۴۷
  • چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Wednesday 15 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 20
کد خبر: ۱۸۵۰۰۹

پشت‌پرده مانع‌تراشی آمریکا در روند مذاکرات صلح در یمن

یک روزنامه آمریکایی با انتشار تحلیلی عنوان کرد که مقامات واشنگتن با مانع‌تراشی در مسیر برقراری صلح در یمن، شرایط را به سوی ازسرگیری جنگ در این کشور، سوق می‌دهند.

به گزارش راهبرد معاصر، نشریه آمریکایی اینترسپت در گزارشی به آخرین تحولات یمن به ویژه روند راکد مانده مذاکرات میان طرف سعودی و یمنی اشاره کرده است.

 

در این گزارش صریحا اعلام شده است که دولت آمریکا با مانع‌تراشی در برابر صلح در یمن، شرایط را به سوی ازسرگیری دوباره جنگ در این کشور پیش می‌برد.

 

اینترسپت به صراحت عنوان کرده است در صورتی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به طور جدی وارد اقدام عملی شود، جنگ در یمن پایان خواهد یافت.

 

در ادامه این گزارش به احتمال ازسرگیری درگیری‌ها میان عربستان سعودی و مین در روزهای آینده اشاره شده و آمده است: به نظر می‌رسد برخی طرف‌های همراه با عربستان در جنگ یمن، تلاش دارند با سیطره بر مناطق دارای اهمیت راهبردی در سواحل یمن، شرایط را برای حضور قوی‌تر در مذاکرات احتمالی در زمینه صلح فراهم کنند.

 

اینترسپ با اشاره به اینکه آمریکا خواهان پایان جنگ در یمن نیست، به اظهارات اخیر «تیم لیدرکینگ» فرستاده آمریکا در ارتباط با تحولات یمن اشاره کرده است.

 

وی اخیرا گفته بود که روند سیاسی در یمن زمان‎‌بر خواهد بود، چون با موانع متعددی روبرست.

 

بنابر اعلام این نشریه آمریکایی، واشنگتن و ریاض خواهان تضمین حضور جریان‌های تحت حمایت خود در دولت جامع آینده یمن هستند. همچنین دولت آمریکا با طرح شروط جدید در جریان مذاکرات، در زمینه انتقال گفتگوها به مقر سازمان ملل، در زمینه صلح در یمن مانع‌تراشی می‌کند./ مهر

نظر شما