صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023 May 21
کد خبر: ۱۸۵۲۶۴

قدرت‌نمایی نظامی حزب‌الله لبنان در آستانه عید مقاومت

رسانه‌ها از آغاز رزمایش نظامی گسترده حزب‌الله در جنوب لبنان به مناسبت «عید مقاومت» و ارسال پیام بازدارنده جدید به رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش راهبرد معاصر، در آستانه سالروز آزادسازی جنوب لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی در ۲۵ می سال ۲۰۰۰ که به «عید مقاومت» معروف شده است، جنوب لبنان امروز (یکشنبه، ۲۱ می)، شاهد برگزاری رزمایش نظامی با هدف نمایش آمادگی‌های مقاومت برای دفاع از خاک لبنان است.

 

«محمد عفیف» مسئول رسانه‌ای حزب الله نیز اعلام کرد که شمار زیادی از رسانه‌های خارجی برای پوشش خبری این رزمایش که در آن از گلوله‌های جنگی، موشک‌ها و تانک‌ها استفاده می‌شود، حاضر خواهند بود.

 

کانال «۱۴» تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: «حزب الله، امروز یک مانور نظامی گسترده در جنوب لبنان برگزار می‌کند و در این رزمایش از خودروهای جنگی، سامانه های پرتاب موشک و... استفاده می شود و همچنین قرار است مانور زمینی علیه "اسرائیل" نیز شبیه‌سازی شود».

 

رسانه‌های لبنانی نیز اعلام کردند که تنها چند روز پیش از بیست و سومین سالروز آزادسازی جنوب لبنان از دست اشغالگران صهیونیست، حزب‌الله لبنان، امروز در یکی از اردوگاه‌های خود در جنوب، در نزدیکی نقطه «Mleeta»، رزمایشی با مشارکت رزمندگانش با تخصص‌های نظامی مختلف برگزار می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از ۱۱ اتوبوس حامل نزدیک به ۵۰۰ نفر از اصحاب رسانه‌های لبنانی، عربی و خارجی خود را به یکی از اردوگاه‌های حزب‌الله در جنوب لبنان رسانده‌ است و قرار است خبرنگاران داخلی و خارجی پیام بازدارنده جدید حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی را پوشش دهند./فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: