صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۳۱
  • چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
  • Wednesday 24 May 2023
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 22
کد خبر: ۱۸۵۴۷۰

عضو پارلمان لبنان: اسرائیل کوچکتر از آن است که بخواهد با ایران وارد جنگ شود

یک عضو پارلمان لبنان با تمجید از عملکرد مقاومت در منطقه و رسیدن به انسجام کامل، تأکید کرد که «دشمن اسرائیلی» کوچکتر از آن است که بخواهد با جمهوری اسلامی ایران وارد جنگ شود.

به گزارش راهبرد معاصر، «ابراهیم الموسوی» نماینده لبنانی، امروز در مراسمی به مناسبت سالروز «عید مقاومت و آزادسازی»، یکپارچه شدن عملکرد گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه را ستود و رژیم صهیونیستی را حقیرتر از آن دانست که بخواهد وارد جنگ با جمهوری اسلامی ایران شود.

 

ابراهیم الموسوی عضو فراکسیون «الوفاء للمقاومو» (نزدیک به حزب الله) پارلمان لبنان است و امروز در مراسم عید مقاومت و آزادسازی در شهرک «النبی شیت» در شهرستان بعلبک در شرق لبنان سخنرانی کرد. الموسوی در این سخنرانی گفت، «یازده سال پیش تلاش‌ها [ی مقاومت] پراکنده بود، اما امروز ما به محوری تبدیل شده‌ایم که از یمن تا غزه امتداد دارد».

 

اشاره این عضو پارلمان لبنان به یازده سال، اشاره به آغاز بحران سوریه و سرانجام پیروزی مقاومت، در این جنگ دارد. او این سخنان را در مرقد شهید سید عباس الموسوی از رهبران نخستین حزب الله لبنان بیان کرد.

 

به گزارش خبرگزاری لبنان (NNA)، الموسوی ادامه داد: به برکت [خون] شهیدان، نه تنها معادله حفاظت و بازدارندگی را بنا کردیم، بلکه امروز معادله‌ای برای پیروزی ایجاد کرده‌ایم که در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن برقرار شده است.

 

این عضو پارلمان لبنان رژیم صهیونیستی را حقیر توصیف کرد و گفت: «دشمن صهیونیستی خیلی حقیرتر از آن است که جرأت ورود به جنگ با ایران را داشته باشد. این دشمن در غزه گرفتار است، این شدمن از پس یک گروه [از گروههای مقاومت] غزه، یعنی جهاد اسلامی برنمی‌آید چه برسد به حماس، حزب الله و سایر کشورهای محور مقاومت».

 

در این مراسم که با حضور شخصیت‌های سیاسی - فرهنگی - اجتماعی لبنان برگزار شد، کمیل باقر رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در آن حضور یافت. باقر در این مراسم از جوانان لبنان خواست، تجارب مقاومت را در شهرهای خود و حتی دیگر سرزمین‌هایی که مورد ظلم و استکبار قرار گرفته‌اند، بازگو کنند. «شما حداقل یک رسالت منطقه‌ای دارید. کارآمدی و اثرگذاری مقاومت را تبیین کنید. این جهاد تبیین است. ما به این جهاد نیاز داریم تا کارآمدی مقاومت را تشریح کنیم و به قلوب همه ملت‌هایی که دچار اشغالگران هستند، دلگرمی بدهیم».

 

قرار است پنجشنبه آینده نیز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت سالروز عید مقاومت و آزادسازی، سخنرانی کند. عید مقاومت، سالروز شکست رژیم صهیونیستی و خروج نظامیان آن از جنوب لبنان در ۲۴ ماه می سال ۲۰۰۰ است که در سال ۱۹۷۸ اشغال کرده بود./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: