صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۹:۲۹
  • سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
  • Tuesday 20 June 2023
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 May 26
کد خبر: ۱۸۶۲۳۴

مدودف: جنگ اوکراین برای دهه‌ها طول خواهد کشید

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه هشدار داد تا زمانی که نازی‌ها در اوکراین در قدرت باشند جنگ ادامه خواهد یافت.

به گزارش راهبرد معاصر، بیش از یک سال و ۳ ماه از آغاز جنگ اوکراین می‌گذرد. گرچه در ابتدا روسیه پیشروی‌هایی در شرق این کشور داشت، اما با سیل کمک‌های تسلیحاتی غرب به کی یف، اوکراین موفق شد شرایط نبرد را به صورت ایستا درآورد و (به جز سقوط باخموت) هیچ کدام از طرفین نتوانسته اند طی ماه‌های اخیر پیشروی چشمگیری داشته باشند.

 

به گزارش تل تریدر، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد جنگ اوکراین به صورت طولانی امتداد خواهد یافت. برآورد من این است که این جنگ برای دهه‌ها ادامه یابد.

 

وی با انتقاد از دولت اوکراین و متحدان غربی این کشور خاطر نشان ساخت: تا زمانی که نازی‌ها در اوکراین قدرت را در دست دارند این جنگ ادامه می‌یابد. هر احتمالی در این زمینه ممکن است. ۳ سال ترک مخاصمه و یا دو سال جنگ و ... هر احتمالی در این زمینه مطرح است.

 

مدودف در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیرات آن بر نظام بین الملل به ویژه جنگ اوکراین گفت: به نظر من در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، جمهوریخواهان پیشتاز هستند و در این میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور فرد خوبی، اما ترسو است.

 

وی با طعنه افزود: تنها چیزی که در این زمینه اهمیت دارد این است که فردی به زوال عقلی (دمانس) در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز نشود.

 

جو بایدن به دلیل کهولت سن گاهی اشتباهاتی را در اماکن عمومی انجام می‌دهد که ترامپ و سایر جمهوریخواهان وی را به ناتوانی ذهنی در انجام امور محوله متهم کرده اند و به نظر می‌رسد مدودف این موضوع را یادآوری کرده است.

 

این مقام روس در پایان از ایلان ماسک، مالک توییتر و شرکت تسلا خواست با ایجاد کارزاری اقدام به تغییر قانون اساسی آمریکا کند تا بتواند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. ایلان ماسک به دلیل آنکه خارج از ایالات متحده به دنیا آمده است براساس قانون اساسی آمریکا نمی‌تواند نامزد سکان ریاست جمهوری شود./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: