صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 12
کد خبر: ۱۸۸۸۳۵

احتمال بازگشت دوباره آمریکا به یونسکو

شبکه تلویزیونی «ان اچ کی» گزارش داد احتمال بازگشت دوباره آمریکا به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) وجود دارد.

به گزارش راهبرد معاصر. منابعی به «ان اچ کی» اعلام کردند: انتظار می‌رود آمریکا به نهاد یونسکو بازگردد. آمریکا پنج سال پیش و در زمان ریاست جمهوری ترامپ یونسکو را ترک کرد.

 

یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد در ماه ژوئن نامه‌ای را به یونسکو ارسال و طرحی را برای بازگشت مجدد به این نهاد ارائه کرده است. منابعی در یونسکو اعلام کردند در نشست فوق العاده این سازمان در روز دوشنبه در پاریس موضوع درخواست واشنگتن اعلام خواهد شد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۷ تصمیم به خروج از یونسکو گرفت. او مدعی بود که این نهاد سازمان ملل برخورد‌های دوگانه با اسرائیل دارد. خروج آمریکا از یونسکو در سال ۲۰۱۸ اجرایی شد. رئیس جمهور بایدن همکاری بین المللی را یکی از اولویت‌های خود قرار داده است.

 

دولت آمریکا از زمان روی کار آمدن بایدن به چندین نهاد بین المللی که ترامپ از آن‌ها خارج شد بازگشته است. از جمله می‌توان به توافق آب و هوایی پاریس و شورای حقوق بشر سازمان ملل اشاره کرد./باشگاه خبرنگاران

نظر شما