صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 18
کد خبر: ۱۸۹۹۷۲

رتبه بندی معلمان شاغل در سازمان نوسازی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به نشست مشترک امروز کمیسیون با خیرین مدرسه ساز و رئیس سازمان نوسازی مدارس، گفت: در نشست امروز در خصوص رتبه بندی معلمان شاغل در سازمان نوسازی و رفع موانع مدرسه سازی در کشور بحث شد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، در تشریح نشست امروز (یکشنبه 28 خرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، گفت: پس از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون، میزبان جمعی از خیرین مدرسه ساز و رئیس و معاونان سازمان نوسازی مدارس بودیم که در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی آن سازمان گزارشی به اعضا ارائه شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ابتدای جسله خیرین مدرسه ساز به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و خواستار رفع موانع برای توسعه فرهنگ مدرسه سازی شدند، ادامه داد: در ادامه رئیس سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس گزارشی به اعضا ارائه کرد که بر این اساس عنوان شد، 80 درصد مدارس کشور نوسازی شده و سایر مدارس نیز نیاز به نوسازی دارد.

وی یادآور شد: یکی از پیشنهادات مهم مطرح شده در نشست امروز این بود که پیشنهاد تهاتر برای سازمان نوسازی در نشست سران قوا رد نشود تا از این طریق بخشی از هزینه‌های سازمان تأمین شود.

فلاحی افزود: رتبه بندی نیروهای شاغل در سازمان نوسازی مدارس که حدود یک هزار نفر هستند با وجود اینکه این نفرات معلم بوده ولی رتبه بندی برای آن‌ها صورت نگرفته که یکی از ضرورت‎های پیش رو است که طبق قانون باید رتبه بندی شوند. از سوی دیگر سازمان نوسازی نیاز به نیروهای جدید دارد تا بتواند امور خود را پیش ببرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: 70 درصد دانشگاه فرهنگیان کد تخریب دارد که نیازمند توجه بوده همچنین در زمینه تجهیز مدارس نیز باید اقدامات مهمی صورت گرفته به ویژه در بحث آموزش‌های مهارتی هنوز زیرساخت‌های آن در هنرستان‌ها ایجاد نشده است./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما