صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۲۱:۱۵
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۷ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 28
کد خبر: ۱۹۱۷۳۲

قانونگذاران آمریکایی خواستار محاصره دریایی چین شدند

براساس لایحه برخی نمایندگان مجلس آمریکا، پنتاگون موظف است طرح محاصره دریایی چین را در جنگ احتمالی بررسی کند.

به گزارش راهبرد معاصر، بخشی از قانون مجوز دفاع ملی مالی ۲۰۲۴، که توسط کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در طی جلسه‌ای در هفته گذشته اضافه شد، به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا شش ماه فرصت می‌دهد تا گزارشی را به کنگره ارائه کند که در آن مشخص شود چگونه ارتش می‌تواند یک یا چند محاصره دریایی را انجام دهد.

 

به گزارش واشنگتن تایمز، این قانون که یکی از معدود اقدامات سالانه ضروری در میان قانونگذاران آمریکایی تلقی می‌شود، قبل از تصویب نهایی با موانعی در کنگره مواجه است، اما با این وجود نشانه روشنی است که قانونگذاران معتقدند خطر درگیری نظامی با چین در حال افزایش است.

 

واشنگتن تایمز در ادامه مدعی شد: درحالیکه تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر تایوان همچنان به شکل فزاینده‌ای در حال افزایش است، مقام‌های نظامی آمریکا در استشهادی جدید در کنگره هشدار دادند که شی جین پینگ رئیس جمهوری چین به ارتش کشورش دستور داده تا آماده تلاش برای تصرف تایوان طی چهار سال آینده باشد.

 

گفته می‌شود بر اساس لایحه مجلس نمایندگان، پنتاگون موظف است در مورد چگونگی تامین انرژی چین پس از اعمال محاصره گزارش دهد. این لایحه که توسط رونی جکسون نماینده جمهوری‌خواه تگزاس پیشنهاد شده است، نوع نیرو‌های دریایی مورد استفاده در محاصره و چگونگی دور زدن چین از محاصره و استفاده از مسیر‌های هوایی و زمینی جایگزین را مشخص می‌کند.

 

براساس داده‌های موجود، چین تنها مقدار کمی از نفت کوره مورد نیاز خود را در داخل تولید می‌کند و در سایر بخش‌ها به شدت وابسته به واردات است. در این میان، پنج کشور عربستان، روسیه، عراق، امارات و عمان بیش از ۶۰ درصد از واردات نفت خام چین را در سال گذشته تامین کرده اند./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما