صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۰۹ تير ۱۴۰۲ - 2023 June 30
کد خبر: ۱۹۱۹۴۳

تظاهرات صد‌ها نفر مقابل سفارت سوئد در بغداد

صد‌ها شهروند عراقی در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، مقابل سفارت این کشور در بغداد تظاهرات کردند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ مردم عراق، عصر امروز (جمعه)، در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، مقابل سفارت سوئد در بغداد تظاهرات بر پا کردند.

یک منبع امنیتی به وبگاه «شفق نیوز» خبر داد که صد‌ها نفر از عراق مقابل سفارت سوئد در بغداد تجمع کرده‌اند و در حال مقدمه‌چینی برای برپایی تظاهرات مقابل سفارت سوئد هستند.

طبق گزارش رسانه‌های عراقی، تجمع‌کنندگان مقابل سفارت سوئد پرچم همجنسگرایان را روی زمین قرار داده‌اند و آن را لگدمال کرده‌اند.

سوزندان پرچم همجنسگرایان در سوئد نقض آزادی به شمار می‌رود و پلیس سوئد هر فردی را که دست به این کار بزند، بازداشت می‌کند.

عصر روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن)، یک سوئدی عراق‌الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

وی پس از آن که پلیس این کشور مجوزی برای برگزاری تظاهرات ضداسلامی صادر کرد، این جنایت را مرتکب شد. اقدامی که با محکومیت شدید کشور‌های عربی و اسلامی همراه شد و همگی خواستار جلوگیری از این مظاهر اسلام‌هراسی شدند.

اردن و امارات سفرای سوئد را احضار کردند، ایران کاردار این کشور را احضار کرد و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی خواستار برگزاری نشست اضطراری در پی این اهانت به قرآن کریم شد. همچنین تجمعات اعتراضی گسترده مردمی در برخی کشور‌ها برگزار شده و در برخی کشور‌ها نیز امروز قرار است برگزار شود.

در عراق، صد‌ها نفر از شهروندان این کشور، روز پنجشنبه، ضمن محکومیت آتش زدن قرآن کریم در سوئد، در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع اعتراضی گسترده‌ای برگزار کردند و خشم خود را نسبت به این جنایت ابراز کردند. / فارس

مطالب مرتبط
نظر شما