صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۵:۳۸
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۴ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 05
کد خبر: ۱۹۲۸۳۴

استفاده گوگل از داده‌های عمومی برای آموزش هوش مصنوعی

سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده گوگل بیان می‌کند که این شرکت می‌تواند از داده‌های عمومی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کند.

به گزارش راهبرد معاصر، گوگل می گوید که می تواند از داده های عمومی برای ایجاد محصولاتی مانند بارد و کلود‌ای‌آی استفاده کند.

 

این شرکت سیاست حفظ حریم خصوصی خود را به روز کرده تا اعلام کند که می تواند از داده های در دسترس عموم برای کمک به آموزش مدل های هوش مصنوعی خود استفاده کند. گوگل اکنون در متن سیاست حریم خصوصی خود «مدل‌های هوش مصنوعی» را به «مدل‌های زبانی» تغییر داده است. همچنین اعلام کرد که می‌تواند از اطلاعات در دسترس عموم برای محصولات کاملی مانند قابلیت‌های ترجمه گوگل، بارد وکلود ای‌آی استفاده کند. این شرکت با به‌روزرسانی خط ‌مشی‌های خود، به کاربران اطلاع داده و نشان می‌دهد که هر چیزی که به صورت عمومی و آنلاین پست می‌کنند، برای آموزش بارد، نسخه‌های آینده آن و هر محصول مولد هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط گوگل استفاده می‌شود.

 

منتقدان نگرانی‌هایی را در مورد استفاده شرکت‌ها از اطلاعات آنلاین برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ هوش مصنوعی ابراز کرده‌اند. اخیراً، یک طرح دعوای گروهی پیشنهادی علیه اپن‌ای‌آی مطرح شد که آن را متهم کرد که بدون رضایت قبلی مقدار زیادی از داده‌های شخصی اینترنت از جمله اطلاعات خصوصی دزدیده شده را برای آموزش مدل‌های جی‌پی‌تی جمع‌آوری کرده است.

 

احتمالاً در آینده شاهد شکایت های مشابه زیادی خواهیم بود زیرا شرکت های بیشتری محصولات هوش مصنوعی مولد خود را توسعه می دهند.

 

صاحبان وب‌سایت‌هایی که می‌توان از داده های آن برای آموزش هوش مصنوعی بهره گرفت نیز اقداماتی را برای جلوگیری از این اقدام یا سود بردن از رونق هوش مصنوعی انجام داده‌اند. برای مثال ردیت شروع به دریافت هزینه برای دسترسی به API خود کرده است. در همین حال، توئیتر برای مقابله با استفاده از داده ها محدودیتی را برای تعداد توئیت‌هایی که کاربر در روز می‌بیند، اعمال کرده است./ فارس

نظر شما