صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۶:۵۹
  • چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
  • Wednesday 22 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۲۹ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 20
کد خبر: ۱۹۵۴۸۲

احضار کاردار انگلیس به وزارت خارجه روسیه

کاردار انگلیس در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد. هنوز علت دقیق این احضار مشخص نشده اما رسانه‌های روس به تحریم‌های اخیر انگلیس علیه مقامات روسیه اشاره کرده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «راشا تودی» با انتشار ویدئویی گزارش داد «تام داد» کاردار بریتانیا در مسکو به وزارت خارجه روسیه احضار شد و بیش از نیم ساعت در ساختمان این وزارتخانه حضور داشت. او سپس بدون اظهارنظر آنجا را ترک کرد.

اوایل هفته انگلیس برخی مقام‌های روسیه از جمله وزیر آموزش و پرورش و وزیر فرهنگ روسیه و یک مقام منطقه‌ای مسکو را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد. وزارت امور خارجه روسیه در واکنش تاکید کرد تحریم‌های جدید انگلیس علیه روسیه بر سیاست‌های این کشور از جمله عملیات نظامی ویژه در اوکراین تاثیر نخواهد گذاشت.

 

کشورهای غربی طی بیش از یک سال گذشته و همزمان با آغاز درگیری‌ها در اوکراین، تحریم‌های متعدد و گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده‌اند. تحریم کشورهای غربی علیه روسیه در حالی اعمال می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چند روز پیش گفت علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

پیش‌تر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز با اشاره به باج ندادن بسیاری از کشورهای جهان به غرب برای تحریم روسیه گفته بود: «علی‌رغم فشارها و باج‌گیری‌های غرب، ۸۰ درصد کشورهای جهان به تحریم‌های غرب علیه روسیه نپیوستند».

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ کشورهای غربی همچنین علاوه بر تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه‌جانبه سیاسی، مالی و تسلیحاتی از کی‌یف را در دستورکار قرار داده‌اند. مسکو بارها تأکید کرده کشورهای غربی با تأمین تسلیحات برای اوکراین به صورت غیررسمی خودشان را وارد جنگ کرده‌اند./فارس

نظر شما