صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۲۶
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۷ - ۳۰ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 21
کد خبر: ۱۹۵۵۱۹

واکنش امیرعبداللهیان به تکرار اهانت به ⁧‫قرآن کریم‬⁩ در سوئد

 امروز (پنجشنبه) و برای دومین بار ظرف چند هفته اخیر «سلوان مومیکا» شهروند عراقی ـ سوئدی با حمایت پلیس سوئد اقدام به اهانت به قرآن کریم کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ در همین ارتباط و در واکنش به هتک حرمت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، شامگاه امروز (پنجشنبه) ۲۹ تیر ماه سفیر سوئد در تهران توسط ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اقدام موهن به وی ابلاغ شد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در این ارتباط به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشت. امیرعبداللهیان در نامه‌ به گوترش خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای عدم تکرار و جلوگیری از این پدیده موهن و درخواست از دولت‌های عضو‌ سازمان ملل برای برخورد شدید با آمران و‌ عاملان این اقدام شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب همچنین در توییتر نوشت: ‏تکرار اهانت به ساحت مقدس ⁧‫قرآن کریم‬⁩ و رفتار غیرمسؤولانه دولت سوئد در همراهی با این اقدام نفرت‌‌انگیز به شدت محکوم است.

وزیر خارجه تصریح کرد: توهین به عقاید و کتب آسمانی در هیچ یک از ادیان‌الهی جایگاهی ندارد.

وی اعلام کرد: ایران در کنار سایر کشورهای اسلامی و معتقد به کتب آسمانی آماده‌ اقدامات هماهنگ بازدارنده است.

علاوه بر این، وزرای امور خارجه ایران و عراق در گفت‌وگوی تلفنی ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد، بر ضرورت تشکیل نشست سازمان همکاری اسلامی در این باره تأکید کردند.

به گزارش فارس، پلیس سوئد روز چهارشنبه (۲۸ تیر ماه) از صدور مجوز برای برگزاری تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم خبر داد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند که سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی قصد سوزاندن مجدد کتاب مقدس مسلمانان را دارند. این اقدام برای دومین بار توسط این شهروند عراقی - سوئدی امروز صورت گرفت. پس از آن دولت عراق ضمن برگزاری نشست اضطراری در خصوص هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد، کاردار خود را از استکهلم فراخواند و از سفیر سوئد خواست که بغداد را ترک کند./فارس

مطالب مرتبط
نظر شما