صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۳۱ تير ۱۴۰۲ - 2023 July 22
کد خبر: ۱۹۵۶۳۴

تأکید واشنگتن بر همکاری بحرین و رژیم صهیونیستی

سومین دور نشست گفت‌وگوی راهبردی آمریکا و بحرین با حضور وزرای خارجه دو کشور برگزار شد.

به گزارش راهبرد معاصر، سومین دور گفت‌وگوی راهبردی بحرین و آمریکا با حضور «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه بحرین و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی او در واشنگتن برگزار شد.

 

بلینکن در این دیدار بر علاقه‌مندی واشنگتن برای تداوم همکاری در چارچوب «انجمن النقب» و تقویت همکاری‌ها در منطقه غرب آسیا تأکید کرد و مدعی شد که این انجمن منبع قدرتمندی برای امنیت، ثبات و شکوفایی همه ملت‌های منطقه است.

 

نخستین نشست انجمن «النقب» با حضور وزرای خارجه بحرین، مصر، امارات و مغرب در سال ۲۰۲۲ در فلسطین اشغالی برگزار شد که گفته می‌شود هدف از آن ایجاد جبهه سیاسی و امنیتی یکپارچه علیه ایران است.

 

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، بلینکن همچنین گفت که بحرین متحد و شریک قدیمی آمریکاست و برگزاری گفت‌وگوی راهبردی دلیلی بر اهمیت روابط بین آمریکا و بحرین و تمایل برای عمیق‌تر کردن و توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف است.

 

در این نشست دو طرف همچنین روابط تاریخی و شراکت راهبردی دو کشور، راهکارهای توسعه همکاری مشترک در تمامی زمینه‌ها، همکاری سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی بین دو کشور را بررسی کردند.

 

در نشست مذکور همچنین تلاش‌های مشترک منامه و واشنگتن در زمینه امنیت منطقه‌ای، امنیت دریایی، مقابله با تهدیدات نوظهور و خطرات فراملی از طریق طرح‌های جدید و نیز گسترش کمک‌ها و آموزش‌ها در زمینه‌های مبارزه با تروریسم، امنیت مجازی و برنامه‌های امنیت مرزی مورد بررسی قرار گرفت./ فارس

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: