صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۷:۳۵
  • دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 13 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۹ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - 2023 August 09
کد خبر: ۱۹۸۶۰۱

اعتراف تحلیلگر سیا به قدرت ویرانگر ناوگان زیردریایی اتمی روسیه

تحلیلگر اسبق سیا با اشاره به قدرت ویرانگر ناوگان زیردریایی اتمی روسیه گفت: واشنگتن بیش از آنکه در اندیشه شکست مسکو در اوکراین باشد، به تهدید زیردریایی‌های اتمی مسکو علیه خود می‌اندیشد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ تحلیلگر اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اظهاراتی با اشاره به قدرت ویرانگر ناوگان زیردریایی روسیه فاش کرد که دولتمردان آمریکا از قدرت مهلک زیردریایی‌های ارتش روسیه بسیار نگرانند و آن را تهدیدی جدی علیه آمریکا می‌دانند.

خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که «لاری جانسون»، تحلیلگر اسبق سازمان سیا با اشاره به قدرت ویرانگر ناوگان زیردریایی روسیه اذعان کرد که زیردریایی‌های هسته‌ای مسکو در صورت وقوع هرگونه درگیری با واشنگتن قادر به نابودی آمریکا خواهند بود.

این مقام پیشین اطلاعاتی آمریکا در ادامه اظهارات خود با اشاره به اینکه تنها آمریکا و روسیه در جهان از فناوری زیردریایی در کلاس هسته‌ای برخوردارند، افزود: فرماندهان نظامی آمریکا دیگر مثل گذشته به گزینه «شکست» روسیه در اوکراین نمی‌اندیشند، بلکه اینک، به تهدید زیردریایی‌های قدرتمند ارتش روسیه می‌اندیشند.

لاری جانسون تصریح کرد: مسکو در صنعت ساخت زیردریایی هسته‌ای به واشنگتن برتری دارد، زیرا دارای ناوگانی از زیردریایی‌های بدون سرنشین است که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای و ضربه زدن به آمریکا است.

وی اذعان کرد که واشنگتن در برابر این تهدید بالقوه روسیه هیچ گونه تجهیزاتی در رویارویی و مهار این فناوری پیشرفته روسی ندارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشتر (۲۰۱۸) برای نخستین بار با ارسال پیامی به مجمع فدرال پارلمان روسیه دستور آغاز ساخت اژدر قاره‌پیمای «پوسایدن» که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد اعلام کرد. / اسپوتنیک

نظر شما