صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۳:۲۶
  • يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Sunday 19 May 2024
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - 2023 August 23
کد خبر: ۲۰۱۰۳۴

آمادگی سازمان‌های امنیتی و دولتی عراق برای استقبال از زائران اربعین

شبکه تلویزیونی وان نیوز عراق اعلام کرد: سازمان‌های امنیتی عراق برای تامین امنیت زیارت اربعین و آمادگی برای استقبال از زائران امام حسین (ع) طرح‌های زودهنگام امنیتی اجرا کرده‌اند.

به گزارش راهبرد معاصر. با نزدیک شدن به اربعین امام حسین علیه السلام، سازمان‌های امنیتی و نهاد‌های دولتی در عراق برای استقبال از زائران میلیونی اربعین آمادگی کامل دارند.

 

خبرنگار شبکه تلویزیونی وان نیوز عراق گفت: سازمان‌های امنیتی در اینجا برای تامین امنیت زیارت اربعین و آمادگی برای استقبال از زائران امام حسین (ع) تاکید می‌کنند و طرح‌های زودهنگام امنیتی اجرا کرده اند. این طرح فراگیر امنیتی شامل عملیات پیشگیرانه برای تامین امنیت مراسم اربعین و حفاظت از میلیون‌ها زائر از داخل و خارج عراق است که به سوی کربلا حرکت می‌کنند. تدابیر امنیتی به اوج خود رسیده است.

 

سرتیپ احسان الاسدی مدیر رسانه‌ای پلیس کربلا: به منظور آمادگی برای زیارت میلیونی اربعین فرماندهی پلیس کربلا و فرماندهی عملیات کربلا طرح ویژه امنیتی برای این مراسم در نظر گرفته اند که با حضور وزیر کشور بررسی شد. کمیته عالی زیارت میلیونی اربعین بر این طرح نظارت دارد و یگان‌های پلیس و ارتش و بسیج مردمی در اجرای این طرح مشارکت دارند. اجرای این طرح تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

 

اما در زمینه خدماتی بیش از چهار هزار نفر از کارکنان شهرداری کربلا مشارکت دارند که اجرای طرح خدمات رسانی مراسم اربعین را به طور رسمی آغاز کرده اند. این طرح شامل تقسیم شهر کربلا به هشت بخش برای ارائه بهترین خدمات به زائرانی است که به سوی این شهر مقدس در حال حرکت هستند.

 

همچنین شهردار کربلا اظهار کرد: ما در شهرداری کربلا همه بخش‌های مهندسی و خدمات رسانی خود را به حال آماده باش درآورده ایم تا برای زیارت اربعین امسال آماده باشیم. چهار هزار نفر از کارکنان شهرداری برای پشتیبانی از بخش مهندسی و خدمات در شهرداری کربلا فعالیت می‌کنند.

 

با هدف موفقیت طرح‌های امنیتی و خدماتی برای مراسم اربعین مسئولان دولتی دستور استفاده از همه امکانات وزارتخانه‌ها را صادر کرده اند و پیش بینی می‌شود امسال هم شاهد حضور میلیونی زائران در زیارت اربعین باشیم./ باشگاه خبرنگاران

نظر شما