صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - 2023 October 16
کد خبر: ۲۰۸۷۵۶

لاوروف به کره شمالی می‌رود

در ادامه رفت‌وآمدهای مقام‌های مسکو و پیونگ‌یانگ، وزیر خارجه روسیه چهارشنبه در سفری رسمی به کره شمالی می‌رود.

به گزارش راهبرد معاصر، وزارت خارجه روسیه خبر داد «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور چهارشنبه ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) به کره شمالی سفر خواهد کرد و تا ۱۹ اکتبر در این کشور خواهد بود.

 

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اواخر شهریور سفری شش روزه به روسیه داشت و در این سفر با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد و بخش عمده‌ سفرش صرف بازدید از تاسیسات و قابلیت‌های نظامی این کشور شد.

 

رسانه دولتی کره شمالی ضمن موفقیت‌آمیز توصیف کردن سفر رهبر این کشور به روسیه، افزود این سفر فصل جدیدی را در روابط دوجانبه مسکو-پیونگ‌یانگ باز کرد. کیم در طول اقامت خود متعهد شد که از پوتین حمایت کامل کند و گفت که ارتش و مردم روسیه بر نیروهای شرور پیروز خواهند شد.

 

پیش از آن در اوایل مرداد، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه در رأس هیأتی نظامی به پیونگ‌یانگ سفر کرد و در جریان این سفر با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

 

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) گزارش داد در این دیدار کیم و شویگو درباره مسائل امنیتی و دفاعی گفت‌وگو کردند و به توافق‌هایی رسیدند.

 

در پی این دیدار و تأکید مسکو و پیونگ‌یانگ برای گسترش همکاری، آمریکا از همکاری نظامی روسیه و کره شمالی و هرگونه انعقاد قرارداد تسلیحاتی میان دو کشور ابراز نگرانی کرد. رسانه‌ها و مقامات غربی از جمله «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا همچنین ادعا کرده‌اند دولت روسیه از کره شمالی کمک نظامی برای جنگ اوکراین درخواست کرده است.

 

«ایم چون ایل» معاون وزیر خارجه کره شمالی اخیراً به حملات غربی‌ها به روابط مسکو و پیونگ یانگ واکنش نشان داد و گفت: حملات آمریکا به روابط میان روسیه و کره شمالی نشان دهنده ضعف قدرت و کمبود اطلاعاتی ایالات متحده در مقابله با کشورهای مستقل است.

 

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، متحدان غربی اوکراین به خصوص ایالات متحده و انگلیس تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه مسکو و همچنین ارسال انواع تسلیحات به کی‌یف، به آتش ناآرامی‌ها بیفزایند و روسیه را در جامعه بین‌الملل منزوی کنند./ فارس

نظر شما