صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

منهای نفت

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۶:۰۲
  • پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
  • Thursday 09 February 2023
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019 September 01
کد خبر: ۲۱۰۱۷

کدام پزشکان بیشتر قصور پزشکی را مرتکب می شوند؟

رئیس سازمان پزشکی قانونی از رشته‌هایی که بیشترین خطای پزشکی در آنها رخ می‌دهد پرده برداری کرد.

به گزارش راهبرد معاصر؛ از خطای پزشکی به عنوان یکی از عوامل وقوع مرگ و میر در کشور یاد می شود. وزارت بهداشت و درمان در طول سالیان اخیر در مقابله با این پدیده ناکام عمل نموده است. مرگ عباس کیارستمی و حرف و حدیث های پیرامون آن یکی از موارد پرحاشیه در طول سالیان اخیر محسوب می شده است.

 

تخلفات و جرایم پزشکی همواره یکی از موارد مورد بحث در «حقوق پزشکی»، است. در عالم پزشکی میان پزشک و بیمار رابطه‌ای حقوقی برقرار است که بر این اساس پزشک مکلف شده در قبال معالجه بیمار از تمام استعداد و قابلیت‌های خویش بهره بگیرد و با توجه به نظام و مقررات دولتی این وظیفه را انجام دهد؛ البته همیشه مقصود مطلوب محقق نمی‌شود و مشکلاتی بروز می‌کند.

 

مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی در جلسه شورای قضایی استان گلستان با بیان این‌که عدم ارتباط با بیمار یکی از عللی است که سبب قصور پزشکی می‌شود، اظهار کرد: دندان‌پزشکی، جراحی عمومی و جراحی زنان بیشترین پرونده‌های ارجاع شده به اداره‌های پزشکی قانونی درباره قصور پزشکی است.

 

وی درباره اجرای طرح انطباق در اداره‌های پزشکی قانونی کشور هم گفت: سازمان پزشکی قانونی از کمبود مزمن پزشک رنج می‌برد، البته رایزنی‌هایی با مجلس و دولت انجام شده که اگر نتیجه‌بخش باشد در همه شهرستان‌های کشور  دست‌کم یک پزشک خانم  برای راحتی مراجعان خانم مستقر خواهد شد.

 

مسجدی آرانی افزود: ۱۵۰ شهرستان کشور فاقد پزشک هستند که نیاز ۴۹ مرکز، اورژانسی است که با مساعدت ویژه رئیس قوه قضاییه در صددیم تا پایان امسال مشکل مراکزی را که نیاز اورژانسی به پزشک قانونی دارند تامین کنیم.

 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در ادامه سخنان خود  درباره بانک ژنتیک مجرمان کشور هم توضیح داد و گفت: با همکاری سازمان زندان‌ها ۹۰ هزار نمونه در کشور استخراج شده که از این تعداد ۲۰ هزار نمونه پس از تجزیه و تحلیل وارد بانک ژنتیک شده و مابقی نیز پس از تامین کیت‌های مخصوص در این مرکز ثبت و نگهداری خواهد شد تا در کشف  جرم و شناسایی سریع‌تر مجرمان به دستگاه قضایی کمک کند.

 

گفتنی است، رئیس سازمان پزشکی قانونی برای افتتاح ساختمان پزشکی قانونی کلاله  از شنبه شب به گلستان سفر کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: