صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۰۰:۰۱
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 26
کد خبر: ۲۱۰۴۹۲

گانتز: بازگرداندن امنیت به جنوب اسرائیل سالها طول می کشد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفته است که بازگرداندن امنیت به جنوب فلسطین اشغالی پس از عملیات طوفان الاقصی حماس، سالها‌ طول خواهد کشید.

به گزارش راهبرد معاصر. «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در لفاظی‌های جدید امروز (پنجشنبه) خود مردم غزه را تهدید به حمله زمینی کرد و گفت که وضعیت مردم غزه فاجعه‌بار است و اوضاع پس از حمله زمینی رژیم صهیونیستی بدتر خواهد شد.

 

شبکه العربیه در این خصوص گزارش کرد، وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی امروز تصریح کرد که بازگرداندن امنیت در بخش جنوبی اراضی اشغالی که مورد حمله هفتم اکتبر حماس قرار گرفت، سال‌ها طول خواهد کشید.

 

روزنامه اسرائیلی تایمز در این خصوص گزارش کرد، گانتز در جمع خبرنگاران در تل‌آویو تصریح کرد که شهرک‌نشین‌ها در نزدیکی غزه احتمالاً برای یک‌سال نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرد که ساکنان شهرک‌های «زکیم» و «نتیو» که در پی عملیات طوفان الاقصی حماس این منطقه را ترک کردند، احتمالاً مجبور شوند که برای سه ماه در هتل به سر ببرند و سپس در مکانی در بیت‌المقدس ساکن شوند.

 

گانتز در واکنش به برخی منتقدان مبنی بر آن‌که رژیم صهیونیستی در مقابل فشارهای آمریکا برای تأخیر در حمله زمینی به غزه تسلیم شده است، گفت که تصمیم‌گیری درباره برنامه‌های جنگی مربوط رژیم صهیونیستی است.

 

وی در این خصوص گفت: «ما فقط بر اساس منافع خود، تصمیم‌گیری می‌کنیم. ما فقط از خود و تمام یهودیان دفاع می‌کنیم. خطر نابودی برای اسرائیل نیست بلکه برای دشمنانش است».

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص اوضاع فعلی گفت: «زمان‌های دشواری در انتظار ما است» اما مدعی شد که کابینه جنگ عملکرد خوبی دارد.

 

وی ادامه داد: «من یک سرباز هستم و وقتی به دولت اضطراری پیوستم، بازی سیاست راه نیانداختم و همانطور که می‌دانستم چه زمانی وارد (کابینه اضطراری) شوم، می‌دانم چه زمانی از آن‌ خارج شوم. من تا پس از این جنگ اینجا هستم. ما بعنوان رهبران، از مشکلات و دشواری‌های غیرنظامیان اطلاع داریم».

 

گانتز سپس با لحنی تهدید‌آمیز گفت: «ما کسانی نخواهیم بود که در معرض خطر نابودی قرار بگیرند. این سرنوشت کسانی خواهد بود که می‌خواهند به ما آسیب وارد کنند».

 

رژیم صهیونیستی حملات خود علیه مردم غزه را هر روز بیشتر تشدید می‌کند و وزارت بهداشت فلسطین، امروز (پنجشنبه، ۲۶ اکتبر) از افزایش شمار شهدای بمباران‌های نوار غزه به ۶ هزار و ۵۴۶ نفر خبر داد و اعلام کرد که از این میزان، ۲ هزار و ۷۰۴ نفر کودک، ۱۵۸۴ زن و ۳۶۴ سالمند بودند.

 

این در حالی است که مقاومت فلسطین، همچنان در حال شلیک موشک به سوی مناطق مختلف در اراضی اشغالی فلسطین و شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مواضع ارتش اشغالگر است و روز گذشته نیز با موشک «R۱۶۰»، حیفا را هدف قرار داد و با موشک «عیاش ۲۵۰»، منطقه «ایلات» هدف قرار داد و مقر فرماندهی یگان ضد غزه (رعیم) را نیز موشک‌باران کرد./فارس

نظر شما