صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

بین‌الملل

جامعه

فرهنگ‌وهنر

چندرسانه‌ای

میقات مدیا

اندیشکده‌های خارجی

انتخابات

فضای مجازی

صفحات داخلی

  • ۱۴:۴۵
  • دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
  • Monday 20 May 2024
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 05
کد خبر: ۲۱۱۹۳۴

هنیه: جهان خواستار آزادی فلسطین است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بامداد یکشنبه ضمن تقدیر از تظاهرات در سراسر جهان برای اعلام حمایت از نوار غزه، گفت مردم خواستار آزادی فلسطین و پایان اشغالگری هستند.

به گزارش راهبرد معاصر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بامداد یکشنبه گفت: «من به مردمی که اکنون در واشنگتن جمع شده‌اند و توده‌های عظیمی که در پایتخت‌ها و شهرهای غربی برای همبستگی با مردم ما و درخواست پایان دادن به جنگ نابودی غزه تظاهرات می‌کنند، درود می‌فرستم».

 

هنیه طی بیانیه‌ای توضیح داد: «این جمعیت که به ده‌ها و صدها هزار قومیت مختلف می‌رسید نشان داد که مردم جهان از اشغالگر و وحشی‌گری [صهیونیست‌ها] به ستوه آمده‌اند».

 

وی در ادامه اظهار داشت: «دولت آمریکا و کشورهایی که در لاپوشانی حملات تجاوزکارانه [صهیونیست‌ها به غزه] مشارکت دارند باید به ندای مردم خود گوش فرا دهند».

 

این رهبر حماس همچنین افزود: «مردم جهان این را می‌گویند که آزادی برای فلسطین، مقاومت مشروع است و اشغالگری پایان خواهد یافت».

 

فریاد انبوه تظاهرکنندگان در حمایت از فلسطین در پایتخت‌های کشورهای اروپایی و شهر‌های سراسر آمریکا طنین انداز شده تا یک آخر هفته تاریخی را در این کشورها رقم بزند./ فارس

نظر شما